• Fru sjöström

magen har sjunkit, är det ett tecken på att bebisen är redo? Är i v 32

Är nu i v 32 och ser att magen har sjunkit. Folk kommenterar att det ser ut som det börjar närma sig. Är det så?? Kom ej ihåg när magen sjönk förra grav
    När brukar magen sjunka ner??

• Svar på tråden magen har sjunkit, är det ett tecken på att bebisen är redo? Är i v 32
  • Fru sjöström

Okej, gör den det så tidigt som v 32?? Kan den ligga fixerad i flera veckor utan att förlossningen startar?

• VattenDroppen

Vår bebis fixerade sig i slutet av vecka 31 och då sjönk även magen, är i vecka 39 nu och ännu ingen bebis i sikte.

• Fru sjöström

VattenDroppen: Är det din första grav?

• kidA

med agnes (min första) fixerade hon sig redan v 30 o då sjönk magen. sen kom hon ändå inte förän v 39 så teorin om att det snart är dags håller inte *glädjedödarkidA*

mamma till agnes -00 o noah -06 o bebis i magen v 25
  • blunda

Fast alltså dte andra barnet brukar ju knappt fixera sej alls, så att din mage redan sjunkit låter ju onekligen spännande

• Norrlandstösa

Mitt förstfödda barn fixerade sig i v.39 det nuvarande har fixerat sig och jag är nu i v.36+5 idag.
    Nuvarande har nog varit fixerat i ca 2 veckor skulle jag tro.
    Inget här ännu, bara sammandragningar som gör ONT!
    Min mage sjönk dock ner rejält INNAN barnet fixerade sig så det där är nog individuellt. Tror inte det är ett tecken på attd et är på G iaf. Var inte dte för mig, isf borde jag fått för länge sedan.
    Min första grav har jag inget minne av att magen öht sjönk så jag tror det är individuellt som sagt.
    Men å andra sidan kan jag långt ifrån säga att denna grav är lik min första, det är som två skilda världar.

• VattenDroppen

Fru sjöström: ja det är första graviditeten

• miss princess

min mage sjönk för nån vecka sedan men barnet har inte fixerat sig. min bm säger att det räcker att de ligger med huvudet neråt för att magen ska sjunka...

Svar på tråden magen har sjunkit, är det ett tecken på att bebisen är redo? Är i v 32