Sång/låt att sjunga på dop?
En av mina tjejkompisar ska sjunga på vår dotters dop och jag har precis börja småklura lite på vilken låt eller sång hon ska få sjunga.. Är det någon som kanske har något bra förslag? :)
En av mina tjejkompisar ska sjunga på vår dotters dop och jag har precis börja småklura lite på vilken låt eller sång hon ska få sjunga.. Är det någon som kanske har något bra förslag? :)
www.dopguiden.se/musik/index.html
se om du hittar några tips där
Vi är blommor... den är fin till dop
jag skrev en låt dagen innan jag fick veta att jag skulle bli Pappa, Lyssna gärna på den om du vill och tyck. Ska själv ha den på vårt dop och även till ett av mina vänners bröllop och några andras dop.
www.myspace.com/davidstrenge
På min systerdotters dop sjöng o spelade jag dels en låt jag skrivit till henne samt carolas "Allting har sin tid" och Shirley clamps " Det är du" de passar bra på dop tycker iaf jag....
me myself:
vilken fin sång!! Jag blev alldeles rörd och fällde en liten tår när jag lyssnade ..
Niklas strömstedh - det har landat en ängel
Det gåtfulla folket
Som en bro över mörka vatten, tänkte vi ha på vår dotters dop
Vi hyrde en tjej som sjöng shirley clamps låt "i dina ögon" (true colors) Jätte fint och passade till Monz fina blåa ögon =)
Vi hade en låt som heter "Du vet väl om att du är värdefull"
texten finns i min presentation.
Jätte fin text tycker jag.
Lycka till med dopet.
//Maria
Vi hade handens fem fingrar och Prins Noel på Hugos dop...
lillbabs sjunger en sång som jag tror hete "välkommen till livet"!
me myself: otroligt fin sånh!
Älskade barn (på dopguiden) samt Idas sommarvisa sjöng och spelade gudfadern vid Trollets underbara dop vid Gullmarens strand för en vecka sedan. Inte många ögon var torra!!
Välkommen till jorden av och med Lotta Ahlin är så vacker och passar perfekt till ett dop. Den ska vi ha i alla fall. Du finner den på skivan kärlekssånger till ett barn vol 2 och noter på www.dopguiden.se
my myself: jättevacker låt!!
cecilia wennerstens låt "det vackraste" är fin. Tror den är skriven för ett barn t.o.m om jag inte är ute å reser.
Linn Maria har gjort en hel skiva, bara med sånger som handlar om barn. Några fina exempel är "Himlen måste sakna en ängel", "Prins Noel", "Lilla stjärna där".