• Savannah73

HJÄLP! Håret blev grönt...

Hade ljusa slingor innan med en ful utväxt och tänkte att jag skulle färga hela håret mellanblont först för att sedan ev lägga i nya ljusa slingor. Hela håret är nu typ grönt! Vad ska jag göra? Någon som kan hjälpa mig, snälla? Vad kan jag lägga i?

• Svar på tråden HJÄLP! Håret blev grönt...
  • elviraesther

nåt brunt kanske skulle få bort nyansen. Har hänt mig en gång, men då vart håret grått med grönt skimmer!!!!

• minili

Pigmentera håret först och ta sedan i en ljusbrun kulör. Lycka till!

• minili

Pigmentera håret med ljus kopparblond el. liknande. Sedan skulle jag tona håret istället för att färga.

• Rosina

Tona det med ngn guld eller koppar ton. det är inte lätt att färga från ljust till mörkt hemma... ibland strular det för oss frisörer oxå

• Rosina

okej nu fick du samma råd flera gånger hann ej se att det kommit flera

• Savannah73

Tack så mycket för alla svar!

Får bli en sväng till affären nu.

• Scraptroll

en släkting till mig talade om att man kunde ha i en massa ketchup i håret om det blev grönt...det är väl nått i tomaten som neutraliserar antar jag

• Themis

Frisörguiden skriver så här:

Fråga

Hej!

Jag får grönt hår av duschvattnet. (är blond). Finns det något jag kan göra för att motverka det, förutom att borra ny brunn och dra nya vattenledningar?

Tacksam för svar

Svar

Hej

Du behöver inte borra ny brunn! Det finns en inpackning i Redkens produktserie som jag kan rekommender och som tar bort brunn metaller samt klor beläggningar. Redken kan vara svårt att hitta men sök på nätet, så hittar du en närliggande Redken salong. Dom kan guida dig.

• Meline

Har också hört ketchup... Kanske inte så kul att smeta i håret, dock.

• Rosina

det är det röda pigmenten antar jag eftersom rött är motsatsen till grönt

• Rosina

Att man får grönt hår pga av vattnet beror ju på metallerna i vattnet när man färgar håret o får det grönt beror det på att man har för lite pigment i färgen.

• komamma

Jag gjorde samma färgade mitt blekta hår mellanblont, men jag gjorde inget år det utan tvättade håret varje dag + inpackning, efter ett par dagar så försvann det gröna.

• Savannah73

Slängde i en dos kastanj, men det blev inte mycket bättre :(

Komamma: Ska prova ditt tips med tvätt + inpackning några dagar och hoppas på det bästa!

• emelie 05

de sista du ska göra e lägga i nått med någon röd ton.. den kommer ta år å dagar att få ur!

vet inte va du har för färg från början men skulle nog skaffa en blekning och sen lägga i något som tar bort gula röda och förhoppingsvis gröna nyanser..

• Earlyblaze

Har för mig att man ska tona/färga askblond om håret blivit grönt pga av röda pigment, är dock inte helt 100 på detta.

Djurgår´n tills jag dör!
  • Rosina

Gå till en frisör o köp toning för att få bort den gröna, dom kan ge dig de bästa råden som ser hur ditt hår ser ut!

Svar på tråden HJÄLP! Håret blev grönt...