• Eisa

Vad går först? Ditt jobb eller din hälsa?

Offrar du en del av hälsan för att göra ett bra jobb, eller offrar du ibland jobbet för att måna om hälsan?

Vilken typ är du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 16:10:30:
    Jag menar alltså om du går till jobbet eller inte när du är förkyld eller så trött att du ser stjärnor.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad går först? Ditt jobb eller din hälsa?
  • sherlock

Har gjort misstaget att offra halsan, aldrig mer. Blev sjukskiven i 3 manader.

Nu satter jag alltid halsa forst!

• Ankmor

Min hälsa ingen tvekan.

Jag var sjukskriven 2 månader och ekonomin gick "på knäna" under tiden, men det kan inte hjälpas, det skulle ju blivit värre och längre sjukskrivning om jag inte tog hand om mig i tid.

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • brokig

Så länge jag inte har fast jobb blir det nog tyvärr jobbet som går först om jag inte är riktigt, riktigt dålig. Jag är för övrigt själv en sån som tycker det ser illa ut med folk som ständigt är hemma för småförkylningar, huvudvärk och trötthet.

• Eisa

det gläder mig att folk tänker på sin hälsa. världen skulle vara omänsklig annars.

• Irre

Jag har varit sådan som gått till jobbet fastän jag inte känt mig helt ok. Men sådant är det slut med. Nu går hälsan definitivt före jobbet.

• Mary Lo

Hm.

Självklart går min hälsa före jobbet. Men det beror på hur man definierar "hälsa". Jag går till jobbet även om jag är trött/ledsen/på väg att bli förkyld eller liknande. Jag går inte till jobbet om jag har värsta influensan. Men jag faller inte heller för minsta motståndet; dvs den känsla jag har i duschen kl 05.30 varje morgon. Om jag kände efter då, skulle jag aldrig komma fram till jobbet!
  • flingflong
    brokig skrev 2007-05-05 15:50:20 följande:
    Så länge jag inte har fast jobb blir det nog tyvärr jobbet som går först om jag inte är riktigt, riktigt dålig. Jag är för övrigt själv en sån som tycker det ser illa ut med folk som ständigt är hemma för småförkylningar, huvudvärk och trötthet.
    Åh. Precis det jag var rädd för att höra. Är timanställd och är hemma sjuk nu för 5:e gången detta år..
    Livet är för kort för att bråka
  • Eisa
    flingflong skrev 2007-05-05 16:04:12 följande:
    Åh. Precis det jag var rädd för att höra. Är timanställd och är hemma sjuk nu för 5:e gången detta år..
    du är inte ensam, och du ska inte lyssna på alla som tycker annorlunda än dig. Såna finns alltid
  • vackrastarflow

Min hälsa och har en bra chef som tycker detsamma om alla sina anställda. Han vill hellre att vi stannar hemma och mår bra.

Svar på tråden Vad går först? Ditt jobb eller din hälsa?