Vilken färg på staketet?
Vill måla staketet på våran uteplats, men vet inte vilken färg. var tycker ni? Kan säga att huset är röd/ljus vinröd om det spelar nån roll.
Bilder, så ni ser bättre.
Tack för era tips
Vill måla staketet på våran uteplats, men vet inte vilken färg. var tycker ni? Kan säga att huset är röd/ljus vinröd om det spelar nån roll.
Bilder, så ni ser bättre.
Tack för era tips
träbrunt som det är ,är bäst!
annars vitt så klart-men det är trist att måla staket! o måla om då det blir nött o fult!!
olja bara in det!
rött såklart.
Någon krämig vit färg, inte kritvit, för tråkigt...
nån slags oljebets!
Jag tycker vitt är snyggast men som någon redan skrivit så är det mer underhåll. Har själv vitmålat staket och det får jag måla om varannat var tredje år. Då var nog inte underlaget det bästa när det målades vitt iofs. Det tar längre tid än man tror att måla staket :)
VITT, helt klart!
Tack för era svar, ska gå och skicka på färgerna, får se vilket det blir. Lovar att visa resultatet
vitt helt klart!!!! absolut inte rött!!! men till röda hus passar det bäst med vitt...
Tror ni det blir snyggt med vitt på det stora delen också???
VITT- såklart
Kom på ett probrem, hur ska jag måla utsidan på staketet?? Den är ju buskar där...
Ljusgrått och/eller vitt tycker jag är fint till det röda...
Grön umbra är också fint...
Ska åka imorgon till ikea och handla lite färg för visst har de färg där, eller hur?
Eftersom det ser ut att va tryckimpregnerat så skulle jag aldrig ge mej på att måla det...har en far som är snickare & säger att det funkar aldrig att måla på tryckt virke...
Hade satsat på att tvätta av det med nån algtvätt & se´n ev oljat in det. Kanske med nå´n kulör i oljan?
Jodå man kan visst måla på tryckimpregnerat virke men helst ska det vara något/några år gammalt!
Jag tycker du ska måla staketet vitt! Tycker det är absolut snyggast men så har vi nästan likadant som er! Rött förråd och ett vitt staket som går ut från det! Vårt hus är ljusblått (Slammat tegel)!
HIttade vit färg hemma som förra ägarna lämnat kvar men typiskt så måste det regna idag.