• Anonym (Orolig!)

Sår på snoppen

Min sambo har fårr ett sårlikande problem på toppen av snoppen, precis vid urinhålet eller va de kallas.
    Jag är orolig att de kanske är nåt allvarlig men han vägrar gå till läkare med de, tycker de är pinsamt.... Karlar!
    Nån som kanske har nån ide om va de kunde vara?

• Svar på tråden Sår på snoppen
  • Anonym (Orolig!)

Jag fundrade oxå på de, men han säger att han inte har de.
    Och herpes smittar väl vid sex??

• Agneta

Karln måste gå till en läkare! Visst är det pinsamt, men hälsan måste väl ändå gå före... Läkarna har sett det mesta och har en professionell inställning - inget att oroa sig för. Försök du att övertyga honom om att han måste gå.

• Anonym (hmm)

hankanske inte vill gå till läkare pga att han har dragit på sig en kössjukdom å vill inte att du ska veta...??

• Hannah76

Han an ha blivit smittad av herpes (munherpes) som barn o sen har han smittat sig själv til snoppen. Eller så har han varit med någon som har könsherpes (kan ha varit för hur många år sen som helst). Säger man inte att 85% av befolkningen har herpes? Vissa har regelbundna utbrott medans andra bara har några få under hela livet.

• Anonym (Orolig!)

Hanna76:

Ok, så man kan ha herpes typ utan att veta om de då oxå eller??
    Han säger att han alrig haft de så här innan. De kanske inte är nåt alls, men man blir ju lite orolig just när de är på snorren och vi försöker ju skaffa barn.

• Hannah76

jJa ma nkan ha det utom att ha nån aning om det. Virus ligger i nerverna o man blir aldrig av med det, men alla får inte utbrott.
    Är det herpes så ska ni inte ha oskyddat sex nu när det är utbrott då det är väldigt smittsamt. Se till att han kollar upp vad det är. Förstår att det är pinsamt/jobbigt osv men det allra bästa är ju att veta. Om ni håller på att skaffa barn så är det ju väldigt olyckligt om du skulle bli smittad.

• Anonym

Sexuellt överförbara sjukdomar:
    - Könsherpes börjar med små blåsor som spricker efter ett dygn och lämnar små smärtsamma sår som täcks av små skorpor.
    -Kondylom börjar med vårtor/sår på penis.
    -Syfilis börjar med ett sår på penis.

Andra tänkbara orsaker.
    -Cancer i penis börjar med ett sår på ollonet.

Hur eller hur måste din man gå till doktorn, ett sår på snoppen är INTE bra!!!

• CUFC

Oj, hade jag hittat ett sår på snoppen hade jag ringt ambulansen åt mig själv och krävt att få träffa sveriges bästa läkare på stört!

• Anonym

det behöver alltså inte innebära att han varit otrogen. Det kan ligga latent. Han skall absolut gå till en läkare och få det uppklarat vad det är - för er bådas skull.

Lycka till! Kram

Svar på tråden Sår på snoppen