hur får man bort smutset från glasögonen?
alltså inte på glasen utan vid näsan innanför och bokom den där plast grejen är det liksom grönt
ser ut som mögel
(blää)
hur får man bort de???
nån som fattar=?
alltså inte på glasen utan vid näsan innanför och bokom den där plast grejen är det liksom grönt
ser ut som mögel
(blää)
hur får man bort de???
nån som fattar=?
Man kan ta bort dom där silikonkuddarna, kostar inte särskilt mycket och gå till optikern och byta dom. Och då kan man fråga hur man tar bort dom sen och hur man rengör dom. Jag orkar inte bry mig om det, brukar sitta med tandtråd och ta bort det mesta, eller tandpetare så man kommer åt lätt sen kan jag låta dom ligga i blöt lite.
Vatten och diskmedel, tops, tandtråd, tandborste - det är bara att improvisera och pilla så gott man kan.
haha tandtråd ska ja pröva! tack för att du förstod min fråga!!!
Metallen har ärgat låter det som. Går det att skruva bort "plastgrejorna" så det går att komma åt där det gröna är? I så fall kanske det finns ngt medel att använda för att få bort detta. Vet tyvärr inte ngt medel, men du kan väl fråga hos optikern.
Gå till optikern och byt nässadlarna. Kostar ca 80-100:- Be att de gör rent glasögonen i ultraljudsbadet oxå. Blir jättefina.
Vanlig smuts på glasögonen - diskmedel och ljummet vatten. Väldigt feta beläggningar - T-röd eller bensin.
Har jobbat 10 år i branschen.
hej! tack, hur lång tid tar det att göra det du skrev för 100 kr, ja ska fixa dnya glasögon om 2 veckor, dessa är 4 år tror jag. kan man göra nåt för att förebygga detta äckel `? hehe
e du optiker?
Nej, inte optiker, bara assistent och butikschef. Byta sadlar tar 5-10 minuter. Har du tur så bjuder dom på sadlarna till dina gamla, om du köper nya brillor samtidigt. Inte mycket man kan göra för att förebygga, utom att skölja varje dag hela glasögonen och inte bara putsa glasen. Sedan finns det olika sorters sadlar, vanliga och silikon. De sista är mjukare men har kortare hållbarhet.
tack... har fått sämre syn i mina gamla som ja köpte för 4 år senn (då hade ja dom bara när ja tex såg på tv) nu måste ja ha dom jämt!! vad kan ha hänt me synen?
Hur gammal är du? Mycket kan hända med synen på 4 år. Man brukar rekommendera byte mellan 2-3 år. En del kan klara sig ännu längre och en del får tyvärr byta oftare.
Hormoner t.ex graviditet och amning påverkar också.
Själv har jag passerat 40 år och från att ha sett som en falk på både långt och nära håll, så måste jag nu inse att det är proggar eller läsbrillor som ska till.