• 1Moonlight1

Ångest vid amning?

Nån som vart med om ångest när ni ammar? Jag är jätte glad och stolt över min son på 7 veckor snart men när jag ammar honom får jag som ångest vet inte varför jag får det.Nån som känner eller känt lika vid amning och vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Ångest vid amning?
  • Crazy Baby

Fick en stark obehagskänsla av att amma vår första dotter! Lärde mig aldrig att njuta vid amningstillfällena utan bävade och hatade varje stund! Vet inte vad det beror på!

• ps ee

Om ångest-känslan kommer i början av amningen o sen går över rätt fort så kan det ha att göra med hormonpåslaget o att blodtrycket sjunker snabbt. Då kan man få en ångestliknande känsla o även känna sig väldigt yr.

Jag kunde få så de första veckorna precis när jag la bebisen till bröstet o utdrivningsreflexen drog igång. Det har gått över nu (efter 3 månader), förutom när jag är trött eller väldigt hungrig!

• TheReLe

Japp, får ångestattacker fortfarande lite då och då när jag ammar. Värst var det ju såklart i början, då blev jag illamående och törstig samtidigt plus den här ångesten och hjärtklappningen...

• engeln83

jag får oxå en skum känsla just när de rinner till hade så med äldsta sonen oxå...

• Monalisa72

Jag får också det ibland. Min son är nu 7 veckor och i början var det jättejobbigt, kändes som jag ville gråta varje gång jag ammade.
    Nu är det bättre men jag tycker fortfarande inte att amning är det roligast...men tänker på min son såklart och tänker amma minst 6 månader om inget händer.

• Majan78

Får också lätt ångest/obehagskänslor vid amningen. Hade ofta det som gravid också. Vet dock inte vad det beror på.

• Bumbi mia

Här är en till.

Mitt tips är, när ångesten börjar komma så börja ta djupa andetag. In genom näsan och ut sakta genom munnen. Andas så tills känslan försvinner.

Mamma till Ronja och Alve
Svar på tråden Ångest vid amning?