• Curlingmorsan

Någon som jobbar på IKEA?

Kom precis hem från IKEA. När vi stod i kassan och packade ner våra varor ropar dom i högtalarna "Personalmeddelande, kod tusen gäller". Dom upprepade det flera gånger med några minuters mellanrum. Kändes riktigt obehagligt. När vi kom ut på parkeringen kom två brandbilar med blåljusen på i full fart. Betyder kod 1000 att det brinner eller vad betyder det? Tyckte att det var riktigt obehagligt, kändes som att det var något riktigt allvarligt när dom upprepade det hela tiden. någon som vet vad kod tusen betyder?

• Svar på tråden Någon som jobbar på IKEA?
  • galaxie85

ingen aning!! men det där lät riktigt spännande (läskigt) hoppas du får svar av någon annan!

• Johan

Nu blev jag också nyfiken och puffar lite...

Om inte du är vänlig är chansen liten att andra är vänliga mot dig
  • AochJsMamma

oj förstår att det kändes obehagligt! Men om det brann på IKEA så hade det säkerligen stått på ngn kvällstidningssida, eller i er lokala morgontidning imorgon. Har du kollat runt? Vilken stad var det i?

• Mirris

Det kanske hade gått ett automatiskt brandlarm!! Och att dom ville göra personalen uppmärksam på det!

• Wilowa

Konstigt att de inte sa nått till kunderna också!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Mirris

Det berörde väl inte kunderna! Så därför var det ingen som sa nåt.

• Ostkustens Pärla

OJ OJ OJ, så kul att jag kan hjälpa till här!!! Jag har jobbat på IKEA och jag råkar veta precis vad "Kod 1000" betyder....

Nyfikna...?

Haha.... (härlig känsla, detta!!)

Det betyder helt enkelt "BOMBHOT" och innebär att alla i personalen ska vara extra vaksamma och att varuhuset ska utrymmas. Inte så kul för mig som jobbade i Lekstugan och som skulle ta på tolv små barn deras skor och kläder och ta med allihop ut till parkeringen och hålla reda på dem... Jisses... Som tur är blev mitt varuhus inte bombhotat medan jag jobbade där!

• Zäta

vilket ikea var det det hände på?

Svar på tråden Någon som jobbar på IKEA?