• Beloved

Bajs som luktar som sur mjölk

Ena sonens avföring luktar som sur mjölk, lite så där syrligt på något sätt. Är gul-grönt och halv löst. I mitt huvud så tycker jag att det är precis som i början när de fick bröstmjölk. Men varför har ena pojken fått det nu?!
    Har det att göra något med att han precis fått tänder?

Det förbryllar mig och tänkte att någon här på FL kanske har något vettigt svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 20:42:38:
    De är 7 månader båda två men det är bara ena sonen som har sånt udda bajs. Han har haft det i 2 dagar nu

• Svar på tråden Bajs som luktar som sur mjölk
  • suz75

kan vara så att han börjar bli sjuk, förskyld.. så har jag det med min dotter

• Beloved

Men borde det inte märkas på honom om han är sjuk/på g att bli sjuk? Han är lika pigg, glad och aktiv som vanligt.

• BZW

Min son får alltid "surt" bajs när han har ett virus i kroppen och är snorig. Vissa barn reagerar så. Att det kan vara tänder på G är ju också möjligt, har dock aldrig märkt av någon skillnad i den änden .

• suz75

Ja men små bebisar behöver inte bli påverkade på ngt sätt märks ofta på bajset.. Inget farligt att han är lös el att det är gul/grönt

• Beloved

Han har precis fått två tänder så det borde ju inte ha med saken att göra.

Om det är virus i kroppen är det något att oroa sig över? Eller är det bara att köra på som vanligt?

• BZW

Jag skulle inte oroa mig! Du märker ju om han blir dålig på något annat sätt, det går över av sig självt.

Svar på tråden Bajs som luktar som sur mjölk