• Coca cola light

Ont i kroppen och feber efter förlossningen vanligt?

Jag födde min dotter i måndags och allt har verkligen gått smärtfritt tills igår då jag fick frossa och feber. Jag trodde att det var pga att mjölken rann till och det försvann efter ett par timmar och två alvedon. Idag har det dock kommit tillbaka, har mellan 38grader och 38.5 grader trots alvedon plus att jag har ruskigt ont i kroppen. Jag ringde naturligtvis till förlossningen idag och de frågade om jag hade ont i tuttarna vilket jag inte har, om jag har ont i livmodern och det har jag inte heller. Avlaget luktar inte illa. Jag skulle höra av mig imorgon igen om jag fortfarande hade feber.

Jag har bara feber och ont i kroppen som vid vanlig influensa. Är det någon som har haft likadant några dagar efter förlossningen?

• Svar på tråden Ont i kroppen och feber efter förlossningen vanligt?
  • bomman

Jag hade det. Tror att det var lite mjölkstockning på mig för lillan sög dåligt.

• Minne79

Sådär hade jag också några dagar efter jag kommit hem från BB. Tog aldrig tempen, men kände mej ruggig och hade ont i kroppen. Jag trodde då att det berodde på att mjölken rann till, jag hade visserligen fruktansvärt ont i brösten också. Hoppas att det går över snart och grattis till dottern!

• Skumchoklad

Jag blev också sjuk en vecka efter förlossningen. Feber och ont i kroppen, vet flera av mina kompisar som också fått "influensa" cirka en vecka efter förlossning.

• Mami S

HEj... Kan det inte röra sig om en infektion? Jag förlorade en del blod när jag födde min son för sju veckor sen och då sa barnmorskan till mig att jag skulle vara uppmärksam med feber. Krya på dig. Grattis till flickan!

• Coca cola light

Jag hoppas verkligen inte att det är en infektion men avslaget är ju normalt och jag har inte ont i livmodern så det borde ju inte vara livmodersinflamation heller. Nu hoppas jag så innerligt att jag mår bättre imorgon.

• Mami S

Jag ville inte oroa dig. Det var bara vad barnmorskan sa till mig. Du verkar ju ha bra koll på vilka andra symptom man får vid infektion. Men det verkar ju finnas flera känt sig som du dagarna efter förlossningen så det går nog över.

• Toka2

Jag fick som du, hade ont i korsryggen men INTE i livmodern. Streptokocker i livmodern, med smärta så kraftig att det kändes som i ryggen, visade det sig. Mitt avslag luktade inte illa heller.. Om inte febern har gått ner så begär en undersökning!

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Coca cola light

Nu har jag varit i kontakt med förlossningen och fått diagnosen livmoderinfektion. Äter tabletter och hoppas att jag blir bättre snart.

Svar på tråden Ont i kroppen och feber efter förlossningen vanligt?