• Katharina S

täppt i näsan om natten?!

hej, min lilla tös på 16 dagar blir alltid jätte täppt i näsan om natten när hon sover, på dagen är det helt borta men ja när hon sover om natten är hon det, låter precis som hon inte ska få nån luft, helt hemskt..nån som vet varför det kan vara så?

• Svar på tråden täppt i näsan om natten?!
  • versan

Har hon haft så från dag1???
    Annars kan det ju vara nån förkylning på gång.
    Höj huvud ändan på sängen lite med några böcker om du har en spjälsäng.
     ligger hon i eran säng ta en filt till hjälp.
    droppa koksaltlösning i näsan.
    endel rekomenderar bröstmjölk men det har jag aldrig gjort!

• Nikki75

När mina barn var så små fick de lätt tilltäppta näsor av snor som torkat i näsborrarna. Då gav jag dem koksaltlösning i näsborrarna, och sen var det lätt att pilla ut snoret efteråt. Eller så nös de helt enkelt ut snorkråkorna. Kanske inte är så för din lilla tjej, men det kan ju vara värt ett försök.

• sweetanna

Garanterat torr luft. Min dotter är 10 v och har varit snorig/tät i näsan sen vi kom hem från bb. Hon är det också bara på nätterna och man riktig hör hur kråkorna åker fram o tillbaka. Jag ger koksaltlösing- renässans och plockar kråkorna lite lätt med en tops.

Första morgonen när jag vaknade och hörde hur tät hon var så fick jag panik- ringde bvc direkt och sa att dottern redan var förkyld!

de lugnade mig och sa att så länge vi inte är det så kan hon inte bli det, jag ammar också. Bvc sa att det beror på torr luft o att koksaltlösning är det bästa. Går även bra med bröstmjölk men jag tycker det verkar bökigt.

Nu har vi vant oss här hemma o har snorkråksjakt varje morgon typ...=)

• Katharina S

ah okej så bra, då är jag lungnad! Men vad kan man göra åt torr luft? Jag luftar rummet vi sover i varje dag men nåt annat man kan göra? ska testa med koksalt lsning då

• sweetanna

jag vet faktiskt inte vad man ska göra, är ju inte 100% säkert att det beror på luften, men det kan nog stämma. Vi är ute i friska luften o vädrar rumet ofta...mer kan man nog inte göra. Små näsor är säkert mer känsliga =)

• Isa75

Nozoil på apoteket är bra för känsliga slemhinnor också. Det är olja som man sprayar i näsan.

Svar på tråden täppt i näsan om natten?!