• kalla

Var slänger man...?

Var slänger man frityrolja samt överbliven=härsken oliv- och rapsolja? kan man slänga i skogen, eller förstör man nåt då? man kan väl inte tömma typ en halv liter i slasken heller.

vi har faktiskt gjort egna marshaller av frityrolja förut. vi hade stora konservburkar (typ fruktcocktail) som vi tömde oljan i och så la vi ner nån gammal tygtrasa istället för veke. men det går inte att göra såna nu på sommarhalvåret...

så, var gör ni av olja?

• Svar på tråden Var slänger man...?
  • Nyfiken gul

Absolut INTE NERVER EVER i slasken!!!!

Gå med det till miljöstationen - det brukar jag göra....

• Dino78
    Nyfiken gul skrev 2007-05-05 23:44:13 följande:
    Absolut INTE NERVER EVER i slasken!!!! Gå med det till miljöstationen - det brukar jag göra....
    Varför ska man inte det? Har adlrig haft sånt att slänga men hade jag haft hade jag hällt ut (ska inte göra det nu förstås men vill veta varför)
    DIF i själ och hjärta
  • Nyfiken gul
    Dino78 skrev 2007-05-05 23:53:03 följande:
    Varför ska man inte det? Har adlrig haft sånt att slänga men hade jag haft hade jag hällt ut (ska inte göra det nu förstås men vill veta varför)
    För att det kläggar igen rören o avloppet... Det kan bli enorma stopp om man häller ut olja som fastnar i rören....

o dessutom hör inte olja hemma i vårat dricksvatten.... för det är ju där det hamnar i slutändan...
  • Dino78
    Nyfiken gul skrev 2007-05-05 23:57:34 följande:
    För att det kläggar igen rören o avloppet... Det kan bli enorma stopp om man häller ut olja som fastnar i rören.... o dessutom hör inte olja hemma i vårat dricksvatten.... för det är ju där det hamnar i slutändan...
    Aha, så enkelt var det. Då vet jag vart jag ska göra av det om jag nånsin köper det och måste slänga det
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Var slänger man...?