Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mizz K

Gröt till 3-månaders, hur ge?vilken sort?

Har fått rek från BVC att börja ge mina killar gröt!Försöker få dom att sova hela natten och det ska hjälpa att få dom att bli mer mäta, som det är nu vaknar dom bara av vana mest då dom knappt äter ngt o somnar om när dom fått nappflaskan..
    Dom är 3 mån(o 10dgr) gamla och har börjat lite smått med smakisar
    Så frågan är hur jag ske ge dom, vet att ngra blandar i med ersättningen men det känns lite för mkt att göra så på en gång, har tänk att börja ge gröten två ggr om dan en gång vid frukost och så en gång på eftermiddan innan nattningen som brukar bli runt 18-19 tiden och börja som med smakisar lite i taget!
    men ska man ge ersättningen direkt efter då och ska jag minska det målet med ersättning då dom fått gröt?
    Och vilken gröt är bäst att börja med när dom är så pass små,står ju på alla paket att man ska börja vid 4-mån åldern,  och som är mild mot magen, har haft problem tidigare med onda o förstoppade magar o vill inte gärna ha det så igen!
    Ja det blev visst en massa frågor =)
    Tacksam för råd o tips

Emilio & Giovani MINA SMÅ PRINSAR
  • Svar på tråden Gröt till 3-månaders, hur ge?vilken sort?
  • AmandaPitkänen

Om det är bvc som rekommenderat att ni ska ge kan du väl fråga dom vilken gröt som är bäst? Ja det står ju från 4 mån på en del paket för att det var förr man började med smakisar vid 4 mån men nu är ju rekommendationerna 6 mån. Men det är väl bara att testa sig fram eftersom det inte finns nån gröt från 3 mån.

• motor morsan

Jag började med Hipps gröt från 4 månader när Ronja var 3 månader och det funkade jättebra! Blanda med lite katrinplommonpuree om du är rädd för att dom ska bli hårda i magen!

~~Ronja är mitt hjärtegull~~
  • Mizz K

**puffar**

Emilio & Giovani MINA SMÅ PRINSAR
  • Sara E

Min kille är precis 12 veckor idag.
    Började för ett par dagar sedan med gröt till honom, mest bara för att han kräks så ortoligt mycket.
    Jag ger honom av sempers banangröt från 4 mån. Han verkar gilla den. Har blandat i lite katrinplommonpure oxå för säkerhets skull.
    Han får på morgonen innan han får ersättningen. och på kvällen innan han nattas så sovar han lite bättre på natten.

♥Oscar 11/2-07♥
Svar på tråden Gröt till 3-månaders, hur ge?vilken sort?