• Anna73

Sprayplåster???

Hej!!

Har en fråga ng sprayplåster....

Min vovve har ett sår som inte vill läka o jag försöker lägga om det men allt ramlar bara av:(

Tänkte jag kan ju prova sprayplåster......men på apoteket sa dem att man vet inte om det är farligt för hunden om den slickar på det....

Nån som vet det??????? Verkar vara en bra lösning annars:)

Kram på er!!

• Svar på tråden Sprayplåster???
  • mimi66

Veterinärer använder ju sprayplåster ibland, så det kan inte vara farligt all slicka i sig.. Men ändå undrar jag om det är så bra ide att ha på.. Jag menar, hunden kommer att slicka sig ännu mer om den känner att det är nåt på såret.. Du skriver inte vart såret sitter, men jag tycker du ska ta på hunden en krage tills det läkt..
    Jag vet att hundar oftast blir knäppa då man har krage på dom, men ibland är ju det det enda alternativet..
    *Lycka till

• Anna73

Såret sitter på övre skuldran på frambenet.. har haft det i över ett år.. det är inget sår direkt utan huden har spruckit o vill inte läka det har blitt en rund , knottrig "platta" man kan ta runt den under huden...

Svårt att förklara,, hon hade en talgkörtel som sullnaden under huden det medförde att huden tänjde sig o sprack o så läckte det inte ihopa....

har varit hos veterinären o hon sa att det ska vara torrt,,, ska prova sprayplåster o se hur hon reagerar o hur det blir:)

Tack !!!!

Kram

• Anna73

Jag sprayade o hon blidde galen o kliade på det så det gick upp o blödde:(

Ska avvakta o se vad som sker om jag ska prova igen :)

Kram

• Giz the wiz

tratt kan ju va ett alternativ.

Svar på tråden Sprayplåster???