• miniGrynet

Husvagnssemester med barn

Ja, mitt i alla trådar om utomlandsresor med barnen så kommer den här!

Vi funderar på att köpa en husvagn, och undrar om det är något som ni andra lite mer erfarna campare med barn (om ni finns här) kan och vill tipsa om när det gäller både köp och kanske campingar som är mysiga med barn.
    Nu är dottern bara 8 månader, så det är ju inget direkt vattenland vi är ute efter på en camping, men gärna ett fint bad.

Vi ska i alla fall köpa en husvagn med barnkammare, så långt har vi kommit.
    Vi skulle vilja ha en med mkt golvyta, men det är ju svårt att hitta, om man inte köper och och bygger om litegrann inuti.

Så, om det finns campare här på FL, kom hit och ge oss tips och råd!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Husvagnssemester med barn
  • ebben

skaffa en vagn där ni har sängar som ni alltid kan ha som just sängar! o slipper bädda upp o ner! för även om ni satsar på "barnkammare" så har inte alla så......ni är alltså 3 nu? men ni kanske ska ha fler barn?
    så satsa på vagn med typ-dubbelsäng på en sida o ev våningssäng på andra! (önskar vi hade så! har 3 barn + 2 vuxna då)
    Annars är det "fritt fram" skulle jag säja! finns många bra vagnar.....
    vi har en på snart 11 år,en 3åring o en 1½åring! var TUFFT ifjol att campa ska jag säja........ 2 små som sprang åt var sitt håll....åja man fick motion!

• miniGrynet

Ja, det är precis såna vagnar vi är ute efter, med dubbelsäng + våningssäng.
    Där man slipper bädda ned hela tiden, just för det praktiska!

Motionskrävande med 2 små, det kan jag tänka!

• ebben
    Japp,som sagt var jobbigt ifjol somras....I sommar hoppas vi att de har "lugnat ner sig" lite......i alla fall den äldre,så han kanske lyssnar mer.Ifjol fick vi ha syskonvagnen i sätta de där med selen,så de skulle vara stilla ibland.
    Men de har ju kul.......det är huvudsaken.
    O vi är mycket i skogen vid älven,så pappan o äldsta dottern på snart 11år kan fiska o grilla oså.Men även på vanlig campingplats vid nån pool.De gillar det bättre än att bada i sjöar,med sandstrand.
    men det finns mycket bra ställen.
  • miniGrynet

Puffar lite, kanske finns fler semesterfirare med husvagn härinne?

• Karli

Här har du en till eller 4 till
    2 vuxna och 2 barn ( 8 och 10 år)
    Vi har en vagn med våningsäng och i den andra delen bäddar vi "ner" till oss. Önskar väl ibland att man slapp det men tycker väl inte det är så jobbigt och det tar ju bara nån minut.

• Karli

Kan även tillägga att jag vill ge en eloge till den som uppfann förtältet
    Vet när vi vatt iväg på "småturer" med vagnen och inte satt upp det och de kanske dessutom har spööööregnat. Då är det inte kul för varken barn eller vuxen
    Det är då förhållandet sätts på prov Skojjar lite....
    Ligger vi en helg eller mer så sätter vi alltid upp det.

• miniGrynet

Ja, det jag har mååånga härliga minnen ifrån när jag var liten är just dom mysiga kvällarna i tältet!

Det är ju supermysigt att sitta i sitt förtält, snacka skit och ha lite värme på kvällen med hjälp av nån kamin.

Supermysigt!!
    Vill att min dotter ska få uppleva det oxå!
    Men vi var med i en camping-klubb när jag var liten, så vi var ofta ute med massa andra familjer/par när vi var ute. Och så var det såna stora "riksträffar" med en massa folk!
    Ett härligt gäng som var ute tillsammans hela somrarna.

Man är väl en liten "husvagns-nörd".

• miniGrynet

puff puff!

• Qurren

Vi är också husvagnsfrälsta, väntar just nu på att få hämta hem vår sprillans nya Hobby 720 ukfe, en vecka kvar!!! Det är vår femte husvagn, de har blivit större med att familjen växt. Vi har 4 barn i ålder 4-12 år.

Denna vagn har dubbelbädd ( äntligen eget sovrum! ), trevåningssäng + dinett samt en stor sittgrupp. Perfekt för stor familj!

Vår förra hade maken byggt om på samma vis fast då fick vi sova alla i samma rum, det var en Solifer 6702.

Det jag tycker är skönt är att slippa bädda upp o ner varje dag. Sen vill jag ha en schysst toalett för vi använder våran ganska mycket. Vi campar både sommar och vinter, står på säsongsplats på vintrarna vid skidbacke. Då är det ett måste att värmen räcker till! Inget slår vattenburen värme och golvvärme, samt att man kan köra på gasolen när det är riktigt kallt.

Lycka till med era husvagnsplaner!

Svar på tråden Husvagnssemester med barn