• Glitter Scarf

Är det rätt att det ska vara dyrt för hemkörning?

Jag beställde Pizza idag , den kommer om en timme , men åter till saken , Varför ska det vara så dyrt att köra hem , man måste beställa för minst 125:- där jag bor för att få köra hem maten & så allt tillsammans blev det 155:- skit synd tycker jag , när jag bodde ihässelny var det ju inga sånna regler ju..

• Svar på tråden Är det rätt att det ska vara dyrt för hemkörning?
  • Majsan70

Här kostar det inget att få maten hemkörd om man beställer för minst två personer.

• Xarisma

Och pizzorna är hälften så goda som i riktig pizzeria

• G P

Det är väl upp till varje pizzeria att bestämma det? Och uppenbarligen tycker du det är värt det eftersom du gör det?

Tillgång och efterfrågan

• Tristanya

då kostade väl inte hemkörningen något för dig heller TS? alla ställen jag hört om har att man måste beställa för en viss summa, för annars tjänar dom väl inget på att köra ut det!
    men aldrig hört att det ska kosta något att dom ska köra ut det.. bara att man måste beställa för en viss summa!
    tycker inte det var så dyrt heller, här kostar en pizza ca 55kr, blir alltså 110kr för pizzorna, sen om man ska ha dricka o bea till så blir det typ 135kr..

• jacklin

Här är det så att beställer du 1-3 pizzor betalar man 25kr i hemkörning, men tar man 4 eller mer så är det gratis. Det dumma med oss är att vi behöver egentligen bara 3 för att alla ska klara sig, men pga avgiften tar vi 4 st. Okej att det blir 25 kr dyrare med en 4:e men då betalar vi ju det på oss.

Men nu har de bytt ägare och pizzorna är inte goda längre, så vi får åka och hämta på ett annat ställe.

• Marlene B

Hemkörning av mat, sån lyx har inte vi. Vi får betala 20 kronor i bensinkostnad för att hämta våran mat.

Du har ju ett val, hämta den själv eller betala för hemkörning.

• minili

Holy Basil (thailändsk mat) är det enda stället i Stockholm, vad jag vet, som inte tar någon avgift för hemkörning.

• Glitter Scarf

oj oj vad blandade känslor det var här , men det är bra det.
    CloudBerry: det blir ju bra mycket billigare att få hemkörning.

G P: Här itumba där jag bor så är pizzorna så in ihelvete äckliga så det går inte att äta dom Så därför är jag tvungen att beställa hem från alby som är 10-20 min bort.

• prickelina

här i lund är det gratis utkörning om man beställer 2 pizzor...

• ejda

Här har varenda pizzeria helt plötsligt slutat med utkörning.. riktigt irriterande..

• RebelRose

i den här bonnhålan så existerar inte hemkörningSkrikandes

*längtar hem till norrlands djupa skogar där pizzan levererades till dörrn,förbannade östergötland*

• idiblon

Gå och hämta istället. Tänk lite på miljön.

• jassikan

Det är väldigt få som har hemkörning och det är väl just för att det är dyrt, vilket i sin tur medför dålig efterfrågan.
    De ska ha en bil och alla kostnader det medför (skatt, försäkring etc.), bensin i bilen, någon som kör den och som kan sticka iväg hur som helst, och helst något slags värmeemballage för att hålla maten varm på vägen.

Bor i söderförort utanför sthlm och kan inte komma på ett enda ställe som har hemkörning av snabbmat häromkring. Mc Donalds hade en bil för flera år sedan, men ett par år senare var den borta. Marknaden var nog för dålig. Har ingen aning om vad det kostade.
    Å andra sidan kryllar det av ställen, närmaste vedugnspizzeria ligger ca 200 m bort. De har även en del italienska rätter. Tur att jag inte gillar deras pizza
    Men sedan finns det flera olika inom en radie av 1 km, ca 11 olika ställen.

Svar på tråden Är det rätt att det ska vara dyrt för hemkörning?