• Glad i hågen

2-årskalas, vardag/helg, fika/mat?

Vår tjej fyller snart 2 och vi sitter och planerar firandet.

Har ni alltid kalas på helgen,eller kan man ha det den dag hon fyller?

Och vilka tider är bäst? Vår tjej sover oftast efter 1 nån gång, men kan säkert hålla ut till framåt 2-3 om det är folk här.

Om det är över lunchtid, bör man bjuda alla på mat då?

• Svar på tråden 2-årskalas, vardag/helg, fika/mat?
  • Ula

Planera in en tid som passar er. Jag tycker inte att man behöver bjuda på mat. Det beror på om man har lust och ork.
    Nu sist då sonen fyllde år (10) bjöd vi på fika och pizzabullar eftersom det var efter lunchtid. Andra gånger har vi "bara" bjudit på fika.

• Vilmagbg

Vi brukar ha våra födelsedagskalas på helgen vid kl:15.00. Då blir det minst stress och det är flest som kan komma.

Vi brukar bjuda på något matigt som varierar (t ex macka med olika pålägg, smörgåstårta,paj, rostbiff & potsallad) och tårta.
    På den riktiga födelsedag firar vi här hemma med lite tårta och paket. 
    Så brukar vi göra
  • Joytan

Är jag ledig när barna fyller brukar jag ha ett litet kalas för deras lekkompisar som också är hemma på den dagen om det är en vardag. Ungefär 10 till 13 med Korv och glass. Sedan ett för släkt på helgen. Vid tre med något lätt att äta och tårta.

• mammatillpojkar

vi kommer ha ett kalas samma dag som nicolas fyller år (det är på en tisdag) och då blir det på eftermiddagen och bara tårta och nån bulle/kaka
    sen kommer vi ha ett på helgen och då blir det mat me

• Crazy Baby

Vi hade 2-årskalas på en söndag klockan 15.00. Vid den tiden har alla barn som vi känner sovit klart. Vi bjöd på fika. Valde kl.15,00 för att då "blir man av med folk" i tid eftersom alla ska hem och äta middag! Dottern fyllde år onsdagen innan.

• In the summertime

Kul med lite tips och ideer. För oss blev det så här i år.

På rätta födelsedagen blir det middag för släkten (de flesta är vuxna) på eftermiddagen. Tårtan blir som efterätt.

Sen på kalasdagen så blir det för alla kompisar till både oss och Hjalmar vid 13.30 tiden. Då grillar vi korv/hamburgare och fikar kak/bull/tårt fika senare under eftermiddan. Vi vill gärna ha kvar gästerna länge för det har varit så fantastiskt mysigt. Alla barn har lekt som galnigar med alla leksaker nya och gammla och alla vuxna har funnit varandra fast de inte känt varandra sen förut. Sen har vi fiskedam för barnen där det får lite ballonger, kex, ngn godis bit, mandariner och ngn liten grej typ klistermärken, bokmärken, studsbollar, såpbubblor eller liknade.

• Godiva

Vi ska ha 2 års kalas på lördag och då blir det 3 dagar efter själva födelsedagen.
    Vår släkt bor 24 mil bort åt alla håll så de kommer lite då och då innan och efter. Då blir det inget specielllt, bara lite vin och gott att äta och paketöppning.

På lördag kommer våra vänner och Moas "kompisar". De vuxna får smörgåstårta och barnen får grillkorv och pommes frites. Till kaffet får de vuxna bulle och barnen får tårta. Fiskdamm har vi också på programmet: Innehåll: liten ostbågspåse, kinderägg, liten chokladkaka och liten haribopåse. En tös får nappar och snus i sin påse..*s* Hon är bara 2 månader och snusen är till pappan.

Det kommer 17 vuxna och 13 barn i olika åldrar. Vi kan inte vara i trädgården då det ska bli 10 grader bara så här blir nog livat.

Jag tycker att man kan göra som man vill! Det skulle räcka gott med bara fika och tiden, ja den tar ni som passar er bäst! Här blir det klockan 16.00..

Vill du bjuda vänner och kompisar till barnen tycker jag helgen passar bäst. (skicka inbjudningskort i tid!) På barnets/barnens födelsedag om den blir på vardag passar det bra att bjuda släkten.

Ha så kul!!

Svar på tråden 2-årskalas, vardag/helg, fika/mat?