• Mama2005

Hur få bort lock för öronen

Nu har jag levt i en bubbla (det känns så) i två dygn. Jag har lock för båda öronen (förkyld) som vägrar släppa. När jag "tryckutsjämnar" eller snyter mig rejält så sprakar och knakar det i öronen - men locket släpper inte! Vad kan jag göra???

• Svar på tråden Hur få bort lock för öronen
  • Älgen

Näsdroppar?
    Peta INTE i öronen, om du har vax trycker du det bara längre in och kan få infektioner i hörselgången då och det är INTE skönt.

• Mama2005

Får man ta näsdroppar när man är gravid?

• Sandra83

Känner igen det där. Inget hjälper för mej. Varken nässpray eller "tryckutjämning".

Brukar släppa när förkylningen gör. Skitjobbigt.

Tyvärr är nog bara att vänta ut det. Följer tråden och ser om någon har något tips.

• Spexig

Jag tror näsdroppar är okej, så länge man inte tar det en längre tid (har själv använt nässprej), men är du orolig kan du ju testa gamla hederliga koksaltlösningen (sån de droppade i näsan på oss när vi var små, innan nässprejen uppfanns). Du skulle ju oxå kunna testa barnvarianten av nässprej, den borde ju vara mildare.

Tror oxå näsdroppar är det enda som skulle hjälpa.

• Opeya

Ja, näsdroppar får du ta även när du är gravid. Det finns annars näsdroppar med vanlig koksaltlösning om det känns bättre med såna.

Förövrigt så är det väl Revaxör man brukar rekommendera ifall att det är vax du har i öronen, vilket brukar vara den huvudsakliga anledningen till lock. Men du har inte ont eller så?

• Mama2005

Jag har inte alls ont, men jag håller på att bli vansinnig av att leva i en bubbla, som det känns som!

• Opeya

Om du inte har ont så tycker jag att du ska testa Revaxör.

• chill72

Hej!
    Du ska inte använda Revaxör om du är förkyld, utan det är nog tyvvärr bara så att du får vänta ut förkylningen. Att tryckutjämna för ofta när du är riktigt förkyld är inte heller så bra då man kan spräcka trumhinnan om man har otur och tar i för hårt. Näsdroppar kan du använda utan problem även när du är gravid - själv använder jag bara Otrivin menthol numera och de brukar hjälpa till att öppna upp bra uppåt näsan och huvudet i alla fall.

Carolina
    som är inne på tredje veckan med igensvullet vänsteröra p g a envis inflammation, så jag vet hur läskigt det känns...

• Denicet
    chill72 skrev 2007-05-07 10:45:14 följande:

Hej!
    Du ska inte använda Revaxör om du är förkyld, utan det är nog tyvvärr bara så att du får vänta ut förkylningen. Att tryckutjämna för ofta när du är riktigt förkyld är inte heller så bra då man kan spräcka trumhinnan om man har otur och tar i för hårt. Näsdroppar kan du använda utan problem även när du är gravid - själv använder jag bara Otrivin menthol numera och de brukar hjälpa till att öppna upp bra uppåt näsan och huvudet i alla fall.

Carolina
    som är inne på tredje veckan med igensvullet vänsteröra p g a envis inflammation, så jag vet hur läskigt det känns...

Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i?
Svar på tråden Hur få bort lock för öronen