• Mamma pappa barn

Hjälp mig identifera det här

Jo det är så att förra helgen hade jag oskyddat sex och har nu under veckan varit lite öm i spetsen av kuken, precis där urinröret är på ollonet.

Har fått lite konstiga röda utslag samt vita små bubblor precis vid ollonkanten mellan ollon och skaft så dom sitter lite dolt.

De röda prickarna är nästan borta men dom vita "bubblorna" finns där.
    Ollonet kliar lite på det ställe där det är ömt.
    Får inga flytningar eller annat gegg men har varit rätt så torr under förhuden. Sen luktar det väldigt konstigt om mitt ollon, unket nästan.

Tror ni det kan vara svamp? Går det att bli av med på naturlig väg, dvs utan att åka till doktor? Är inte rädd för att visa picken har gjort det förut men slipper gärna resan dit osv...

• Svar på tråden Hjälp mig identifera det här
  • Anonym

Doppa den i filmjölk. Känns lite skumt kanske men det kan hjälpa.

• Mamma pappa barn
    Anonym skrev 2007-05-06 19:23:20 följande:
    Doppa den i filmjölk. Känns lite skumt kanske men det kan hjälpa.
    Allvarligt? Det låter onekligen skumt.
    Tror du det är svamp jag har fått då?
  • Anonym (herpes?)

Hoppas för din skull att det inte är herpes

• MammaHela

de vita bubblorna låter som talgkörtlar som kan finnas där.''men visst det kan vara svamp, eller nått annat..

Lättast är väl att gå till en STD mottagning och få den kollad...

• Mamma pappa barn

Anonym (herpes?) skrev 2007-05-06 19:31:31 följande:

Hoppas för din skull att det inte är herpes
    Det hoppas jag med!! Men borde jag inte fått utslag i ansiktet då med? Slickade nämnligen henne... och eftersom immunförsvaret är oftast svagare en del av månaden borde det väl "blomstra" på de ställen man blivit smittad på vid samma tillfälle?

Har inte svullna lymfkörtlar eller så, inget i övrigt förutom det jag skrev.
    -Klåda/ömhet på toppen av ollonet (verkar ha minskat)
    -torr under förhuden
    -röda prickar (verkar avta)
    -vita bubblor precis vid under ollonkanten
    -unken lukt
  • Mamma pappa barn
    MammaHela skrev 2007-05-06 19:34:38 följande:
    de vita bubblorna låter som talgkörtlar som kan finnas där.''men visst det kan vara svamp, eller nått annat..Lättast är väl att gå till en STD mottagning och få den kollad...
    Hmm jag är väldigt osäker på dessa bubblor eftersom jag oftast inte inspekterar min lille vän så noga som jag gjort nu.
    Ska kolla lite bilder och se om jag kan identifiera mig med dom... Dom gör inte ont alls, känns precis som vanlig hud förutom att det ser lite äckligt ut.
  • Anonym

Kan vara svamp och är det inte det så kan inte filmjölk skada

• Anonym

det låter skumt det där med filmjölk men jag lovar, det kan hjälpa!
    jag gjorde det en gång när jag hade svamp men inte hade råd att köpa såntdär grejs från apoteket. det blev kallt och gott och slutade klia på en gång. jag upprepade med filmjölken tre gånger om dan i två dar, sen var det helt borta!
    funkar också med naturell yoghurt.

• Mamma pappa barn
    Anonym skrev 2007-05-06 19:41:53 följande:
    det låter skumt det där med filmjölk men jag lovar, det kan hjälpa!jag gjorde det en gång när jag hade svamp men inte hade råd att köpa såntdär grejs från apoteket. det blev kallt och gott och slutade klia på en gång. jag upprepade med filmjölken tre gånger om dan i två dar, sen var det helt borta!funkar också med naturell yoghurt.
    Ja då ska jag nog ta och prova det sen! Tack för tipset.
  • FH Mamma

går det att fråga henne om hon har någon sjukdom?

Svar på tråden Hjälp mig identifera det här