• Emmoo

Agressiv av Mollipect

Vår son har hosta ofta och vi brukar ge Mollipect vi har tidigare märkt att han blir väldigt arg, bråkig och uppe i varv av den. Nu denna gång har han varit galen, blivit superarg och skrikit så att han nästan tuppat av. Han har även slagits något som han inte gör annars.

Ngn annan som märkt av dessa biverkningar eller varit med om samma sak?

• Svar på tråden Agressiv av Mollipect
  • Huskatt

Japp !
    Och förvirring och mardrömmar osv.
    Skitmedecin.

• Emmoo

Javisst är det, den enda som hjälper tyvärr. Men efter denna helgen får han den aldrig igen, det är inte värt det

• Aunt Molly

Vår son har fått Mollipect men inte blivit aggressiv eller konstig av den! Vi har inte märkt några biverkningar utan medicinen har funkat bra. Jag har också hört att barn kan få mardrömmar mm av den Mollipect, men att säga "skitmedicin" är väl att ta i! Den är ganska bra att ha vid krupp t.ex. som ju annars är både obehagligt och kan vara farligt...

• Pilla80

Mina barn har fått mollipect och då har sjukvården varnas oss lite för att de kan bli trötta, dåsiga och lite bångstyriga, så det är nog en vanlig biverkning

• Twid

tror det var just om mollipect jag läste på aftonbladet. om nån flicka som börjat se massa konstiga saker. Och dom råder föräldrarna att anmäla om en ens barn blir konstig.

• Mattias Forsberg

Vår dotter blev för 3-4 år sedan rejält förkyld med svår hosta. Blev ordinerad Mollipect som vi gav henne första dagen vi fått medicinen. Redan på natten efter började mardrömmarna. Hemska mardrömmar där vår dotter verkade fullt vaken utan att vara det. Hysterisk, skrek, peka i hörnen osv.

Dagen efter vaknade hon och verkade mer eller mindre besatt. Hon påminde om karaktärer ur "excorsisten", oerhört arg, vålsam, slog, sparkade, skrek sig hes.

Vi har aldrig någonsin varit med om något liknande. Det var fruktansvärt obehagligt och det enda ord jag finner som kan beskriva hennes tillstånd är "besatt av djävulen". Hon var trots sina tre år ett "farligt monster" som medvetet försökte skada oss så fort möjlighet gavs. Det verkade som att de otäcka figurer hon sett och upplevt i drömmen förväxlades med oss i vaket tillstånd.

Vi valde under andra dagen att avbryta behandlingen med Mollipect och efter en småstökig andra nattt återgick hon sakta sakta till sitt vanliga jag runt lunchtid dag 3. Självklart förstår jag att barn reagerar olika, men med den erfarenhet vi har av Mollipect så kommer jag ALDRIG mer ta den shjälv, eller ge den till våra barn igen.

Efter "incidenten", gjorde vi en anmälan till Läkemedelsverket om "Allvarlig biverkning". Tyvärr görs inte mycket mer än en registrering i systemet. Jag skulle vilja att någon tittade närmare på produkten för att se om just Mollipect kanske orsakar mer lidande än den lindrar hosta.

Svar på tråden Agressiv av Mollipect