• Anonym (självmord?)

3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...

Hej. Min pappa hittades i skogen död med 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod. Vad jag undrar är om någon som känner till amfetamin amfetamindoser vet om detta kan ha varit ett självmord. Han dog pga köldskador. Han har alltså lagt sig ner inne i skogen i snön och dött av kölden. Inga brutna ben eller så... Han hade mycket ångest på slutet av sitt liv och kände nog att han nått sin botten. Han hade missbrukat amfetamin i 25 år och var helt slut.

Tyder den höga dosen på ett självmord el är det en normal dos när man missbrukat så länge?

Känner att jag skulle vilja reda ut detta lite mer...

• Svar på tråden 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...
  • Anonym

Kan man äns ta överdos av detta??

• prinsesstårtan

Kan inte polisen eller rättsläkaren hjälpa dig med dina frågor så får du exakta svar? vore trist om du blev fel informerad......

• emlojo

Jag har faktiskt aldrig hört att någon dött av överdos med amfetamin.. Det ska nog vara riktigt riktigt sjukt mkt man skjuter i sig då..? Jag har aldrig hört det i varje fall. jag kan tyvärr inte svara på din fråga tyvärr.

• Linaao

Hoppas du får svar så du kanske får lite ro..

• smäsch

självklart kan man överdosera amfetamin... ......................

• smäsch

överdoserar man amfetamin blir effekten tvärt om och man sommnar istället för att stiga i taket

• Anonym

Har en vän som dog av en överdos amfetamin, så ja man kan dö. Och personen injecerade inte.

• Anonym (självmord?)

Tack för svaren... Jag antar att om det inte går att överdosera amfetamin så kanske avsikten inte var att dö. Eller så gav han sig en sån fet dos att han visste att ha typ skulle "somna" bort där i snön... Obduktionen visade bara att han dog pga kölden så det är ett mysterium vad han tänkte när han sprang in i skogen. Kanske var han så snuträdd och väck i huvet att han inte fatta var han var ens. Oavsett så är jag iaf glad att det är över för hans del, hans liv var så mycket lidande tyvärr...

Jag får nog acceptera att jag aldrig kommer att få veta vad som egentligen hände.

• afrodite78

Beklagar din pappas död, har själv en bror som drogade ihäl sig och en mamma som är på god väg.
    Min bror körde kraftigt drogpåverkad in i en lastbil i hög fart, troligen självmod, men det kommer jag aldrig att få veta. Förstår hur du känner, man vill ju ändå veta varför och hur för att kunna gå vidare.

Tror inte din pappa hade för avsikt att ta sitt liv mha amfetamin eftersom det nästan inte går. Hade han velat ta sitt liv med droger tror jag har kunde fixat heroin istället. Men visst kan han ha lagt sig ner för att dö och tagit amfetaminet för att det inte skulle bli lika smärtsamt. Frysa ihäl är ju ändå ett behagligt sätt att dö på sägs det.

Tror min bror har det bättre på "andra sidan" och hoppas även att din pappa är där med honom nu och att han fått ro.

Sköt om dig och glöm inte att bearbeta din sorg, jag gjorde inte det men ded kom ikapp mig.

• Helena Gordon

Oj, min dotters pappa dog på exakt samma sätt. Jag beklagar sorgen. Som det skrivits innan är det ytterst ovanligt att man dör av en överdos amfetamin. De vore isf mest troligt att det är ett fultjack, blandat med något skit. Däremot som de också tidigare skrivits här så somnar man lätt av en överdos och det är ju så han kan ha hamnat i den situationen.
    Beklagar ännu en gång.
    kram

Svar på tråden 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...