• laven

Hjälp: Hoppa hopprep

När jag var liten hoppade vi hopprep och hade en serie olika hopp som man skulle kunna, från 1-10.
    Jag tror det var ungefär såhär:
    1: ett hopp framlänges
    2: två hopp baklänges
    3: tre symaskin framlänges
    4: fyra symaskin baklänges
    ....???? Men sen kommer jag inte ihåg hur det var. Några hoppade man i kors med repet.

Nu är det iallafall så att min stora tös undrar hur det var. Snälla nån hjälp mig. Hur var det det var?

/en tacksam laven

• Svar på tråden Hjälp: Hoppa hopprep
  • krakel

ja gud ja det va kul... finns kanske nått namn på den "leken"

men tror det va så här för oss... kan inte alla tror jag enlite

10 hopp framåt
    9 baklänges
    8

nej shit man ja det va iaf typ byta håll, symaskin, dubbelhopp, på ett ben tro man ´bytte...

kommer inte på mer...

• krakel

ja sen va det vggan sen typ nått hopp och sen snurra repet på sidan... hoppas du fattar

• laven

Jo, ungefär så mycket kommer jag också ihåg, men det hjälper inte riktigt. Behöver mer detaljer.

• krakel

synd att maninte klommer ihåg mer.... ja hoppas du kommer på det eller att nån anna kan hjälpa....

• Ninga

När jag var liten hoppade vi "klockan" från 1 till 12 med olika typer av hopp till alla klockslag. kommer inte ihåg alla...
    Just det vi hade med 0 också (hm finns inte som klockslag...)
    0 - spinga igenom repet utan hopp
    1 - 12 (kommer inte ihåg ordningen men här är några exempel) vanligt hopp, hoppa jämnfota, hoppa på ett ben, vaggan, ormen, hoppa alla hopp som vanligt men det sista hoppen stoppade man repet med en fot på var sida om repet...kommer inte ihåg mer just nu.

• laven

Ingen mer? Ningas låter som om man hoppar långrep, fast jag menade med vanligt kort hopprep.

• laven

puff igen. Vill så gärna ha hjälp....

Svar på tråden Hjälp: Hoppa hopprep