• Jessie86

Knaperstekt bacon i micron??

Har hört att man kan steka bacon i micron... stämmer det? och hur gör man då?

• Svar på tråden Knaperstekt bacon i micron??
  • Bajby

Ja, det stämmer men det blir inte alls lika gott som i stekpannan. Kör på full effekt! Glöm inte en plastlock över bara.

Jag älskar dig A
  • bustjejen

Man lägger dem i olika lager och har hushållspapper mellan. Jag har gjort det och det funkar bra, men jag använder ändå helst stekpannan av någon anledning.

• turia

lögg på papper o över.. 3 min?

• Jessie86

bara på hushållspapper och papper över på full effekt i 3 min alltså?

• turia

asså vet inte om det är 3 min.. hmm testa dig fram

• Cindra

En stor flat tallrik, lägg på 4 baconskivor och täck med dubbelt lager hushållspapper. Lägg sedan 4 baconskivor till ovanpå och så ett dubbelt lager hushållspapper igen.
    Max effekt i micron i cirka 3 minuter, ta sedan ut tallriken och VÄND alltihopa upp och ner på - och så in och kör 3 minuter till! (akta dig för det är SKÅLLHETT!) Kolla sedan försiktigt mellan papperen, de ska vara knapriga annars får du köra en liten stund till.
    Om man gör rätt och har dem i micron lagom tid blir det lika gott som i stekpannan tycker jag! Och så smidigt och utan skvätt!!!
    Lycka till!

• Cindra

OBS!! Hushållspapper även UNDER första lagret baconen!!!

• Jessie86

testade..
    la skivor direkt på papper sedan papper över. körde kanske 3-4 min. Blev kanon!
    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Knaperstekt bacon i micron??