• Fiaflopp

Trosa,vagnhärad,järna eller Nykvarn?

Vart hade ni köpt frtidshus,ni som bor i närheten...?

Nykvarn verkar vara i dyraste laget...

• Svar på tråden Trosa,vagnhärad,järna eller Nykvarn?
  • Fille Fjonkan

Jag vill inte ha fritidshus. Jag vill ha tomt! I Järna.

Det beror ju lite på var man bor också. Trosa och vagnhärad tycker jag är i längsta laget från var vi bor. Annars hade de nog varit trevliga ställen för ett fritidshus, speciellt Trosa kanske. Vagnhärad borde vara förhållandevis billigt.

Nykvarn: Nej tack.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Fiaflopp

Vi bor nu i Södertälje och vantrivs men jobbar på Scania så det får ju inte vara för långt!
    Men Trosa funkar eftersom vi har skiftkompisar så då samåker vi med dom.

Järna käns som ett trevligt ställe tycker jag,absolut!

• Fille Fjonkan

Jag kikade in i ditt krypin. Jättefina bröllopsfoton! Bor ni i närheten av muren där ni vigdes, så bor ni nära oss

• Fiaflopp

jajjamensan,det gör vi...aldeles för nära för att det ska vara braFlört

• Fiaflopp

Men va fan då bor vi ju i samma håla ju...*S*
    Trivs ni??

• Fille Fjonkan

Ja, någorlunda. Vi är båda uppväxta här och vill inte lämna trakten. Men vi bor i en 3:a och det börjar ju bli trångt förstås. Men vi vill inte flytta någon annanstans än till vårt splitternya framtida hus.

Vi trivs här, men ser hellre att vi bor i Järna när Kidsen blir äldre och vill ge sig ut utan vårt sällskap.

• Idlur

Tjenna! Har bott i trosa hela mitt liv typ så jag rekommenderar starkt att bo här.
    Lite dyrt bara, en av anledningarna till att vi bor i vagnhärad nu, billigare husköp här skiljer bara en halvmil...

William är min son
  • Idlur

min man jobbar också på scania =)

William är min son
  • M i l l a n

Är uppvuxen i Järna och har svårt att se tjusningen i den byhålan. När kidsen blir stora och ni bor i Järna så kommer de garanterat inte ha något att göra. Utan de kommer dra in till stan istället. Satsa hellre på Trosa som åtminstone har mer charmig bebyggelse.

• Fiaflopp

Vagnhärad röstar min gubbe på så det blir nog där....den dagen vi hitar fritidsuset med stort H!

Svar på tråden Trosa,vagnhärad,järna eller Nykvarn?