• lajjalo

vad kostar en kastrering av hanhund?

vi ska vid rätt ålder kastrera vår underbara jycke.
    vet vad det kostade för våra två katter, men i runda slängar; vad kostar det för en hund (en liten om det spelar in)

• Svar på tråden vad kostar en kastrering av hanhund?
  • lajjalo

nej, det han är bara tio veckor så det är inte aktuellt förrän om flera månader än (har pratat med vet som säger runt ett halvår)
    han kommer att väga ca 4 kg som vuxen kille.

• Rottis77

Priserna kan ju variera lite, men runt 3000 kr, om han har båda testiklarna i pungen.

• lajjalo

ok. det blev inte av att jag frågade vetten när hon var på tråden så det var bra att få en fingervisning av dig.
    är hunden påverkad av operationen länge efteråt, eller handlar det om en/två dar (om man inte räknar med att stygn ska hållas efter och läkas)?

• vinylblomma

Det skiljer sig som sagt var väldigt mycket.
    Det bästa är att ringa runt till olika kliniker och veterinärer för att få besked.
    Har hört allt från 1500-4000 kr.

• Rottis77
    lajjalo skrev 2007-05-06 22:19:32 följande:
    ok. det blev inte av att jag frågade vetten när hon var på tråden så det var bra att få en fingervisning av dig. är hunden påverkad av operationen länge efteråt, eller handlar det om en/två dar (om man inte räknar med att stygn ska hållas efter och läkas)?
    Han kommer ju att vara påverkad av narkosenden dagen han blir opererad, men dom piggnar väldigt snabbt till, men man ska ju ta det lugnt med dom tills stygnen är borta och det ser fint ut.
  • flixflax

Jag bor i Borås här kostade det 5500kr på ett ställe och 2400kr på ett annat. Så hör dig omkring!

• lajjalo

oj vilken skillnad!
    tack för tipset, då ska jag verkligen kolla runt, här finns ju en hel del ställen att vällja på (bor i sthlm)

• Coockie

Hej undrar lite vi har en pappis på 2 år o 9mån..som borde ha kasstrerats för länge sedan-undrar om det ger bra effekt nu också?? han är helt enkelt översexuell...är det nån som haft sånna problem o de gått över i samband med kasstrering-kan jag förvänta mig nån skillnad? han är så hmmm..snuskig-slickar på snoppen.. o sen börjar han jucka o det går för honom..bläääää..

hoppas ju att detta skulle gå över..

coockie

Svar på tråden vad kostar en kastrering av hanhund?