• grodan07

Stickad dopklänning

Har sett en så fin dopklänning i en bilaga till en föräldratidning. Den är stickad, så jag undrar om det ser konstigt ut att ha en sån dopklänning om man har dop sista helgen i juli, om det blir för varmt? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Stickad dopklänning
  • Duva

Vi har en stickad dopklänning som jag hade då jag döptes,32 år sedan, den har gått runt till alla kusiner.
    Kanon fin.
    Det är ju en liten stund bara, sen brukar vi ta av barnen och ta på dem lite andra fin kläder.

• Jenny26

Den låter jättefin och jag tycker att den visst passar i Juli, det är ju under en sådan kort tid som barnet (antagligen) har på sig klänningen.

• Amathea

Vi hade virkade dopklänningar på tvillingarna i början av september.
    Under hade dom varsin långärmad body.
    De va bara i kyrkan dom hade klänningarna, sen låg dom i bara body.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Mli79

Lite OT men ändå inte - jag letar efter den doptårtan som fanns med i den bilagan till ViFöräldrar. Är det nån som vet vilket nr det var så kan man ju beställa den via nätet?

Förresten, den virkade dopklänningen var jättefin! Hade vi inte haft en som går i släkten så hade vi nog virkat den!

Emma ska få en lillebror i maj!
  • EmmaE

Min farmor håller på och stickar för fullt på Alicias dopklänning. Den är från mönstret som var med i föräldrar och barns dopspecial. Vi ska ha dop i juni, och jag tror inte det blir för varmt. Den är verkligen super fin, men om ni ska ha den så tänk på att börja stick ai tid. Den verkar ta ganska lång tid att göra. Min farmor är väldigt duktig på att sticka och det brukar gå ganska fort. Hon har redan hållt på i flera veckor och bara hunnit lite mer än hälften...

Svar på tråden Stickad dopklänning