Pollenallergiker!
Ni som äter medicin; vilken är egentligen bäst? Det är ju stor skillnad på exempelvis Clarityn och Loratadin vad gäller pris. Är de likvärdiga, eller är Clarityn helt enkelt bättre??
Ni som äter medicin; vilken är egentligen bäst? Det är ju stor skillnad på exempelvis Clarityn och Loratadin vad gäller pris. Är de likvärdiga, eller är Clarityn helt enkelt bättre??
väldigt individuellt. har tidigare provat någon som heter något som börjar på "X"...tror jag...den var inge' bra...men nu äter jag någon som heter typ "Cetirizyn" eller nå't sån't...den är super! båda är "billighetsvarianter".
Jag hade en allergitablett som var suverän, den heter Teldanex. Den är numera borttagen ur sortimentet pga av dödsfall i samband med att man ätit grapefrukt eller drukit grapefrukt juice. Efter det har jag testat flera olika tabletter, både receptbelagda och receptfria men inte hittat några som är bra. I år har jag tagit en allergispruta (cortison) och den verkar funka BRA! Jag är allergisk mot björk och har inte känt något än trots höga halter av pollen...
Jag tror att du kan pröva dig fram lite och fråga om råd på apoteket. Finner du inte nått som är tillfredsställande så vänder du dig till VC så du får komma till en läkare.
Lycka till!!
Har också ätit Zyrlex/Cetirizin (det är samma verksamma ämne men Cetirizin är mkt billigare) och det funkar finemang i kombination med lite ögondroppar.
Clarityn och Loratadin innehåller samma verksamma substans, men de är tillverkade av olika läkemedelsföretag, därav prisskillnaden. De verkar lika bra, ingen skillnad mer än priset.
Jag äter ingen av de receptfria, de hjälper inte på mig så jag kör med Aerius som man får på recept. Rätt dyra men så mycket bättre, på mig iallafall.