• Git

Kristianstadsbor!!!

Jo, min svärmor funderar på att flytta till Kristianstad och köpa lägenhet eller radhus där. Haken är ju att hon inte vet vilka områden som är bra. Hon är 60 år och en skötsam kvinna, skulle nog gärna bo där det är både gamla och unga, men skötsamma personer. Är ungdomlig av sig och mycket trevlig.

Kan någon tipsa om vart man ska och inte ska bo då?

• Svar på tråden Kristianstadsbor!!!
  • Oliwa

Jag har bott ca 3 år i K-stad och min uppfattning är såhär:

Näsby -NEJ! Tycker det verkar tråkigt och ligger off.

Österäng -ABSOLUT INTE Har själv bott där en kort period, det var hemskt. En massa läskiga människor, liv sen på kvällarna, skitigt och skabbigt!

Söder -Bästa stället i stan! Lugnt, rätt mkt fina lägenheter, nära bra affär (maxi) och nära centrum. Inte speciellt mkt trafik utom i bland när det är fotboll.

• Git

Tack för tipset!!

Nån mer som vill dela med sig?

• Git

Oliwa
    Såg en lägehet på blocket som ligger i Odal, vad tror du om det?

• Oliwa

Är inte säker på var det ligger... Har du nån gatuadress så kan jag kolla på en karta!

• Git

Ne... har inte det... Tror det låg en kyrka i närheten. Strax norr om busstationen.

• Oliwa

Norr om busstationen? Hmm.. Om man med busstationen menar resecentrum så ligger det alltså väldigt centralt. Kanske vid tingshuset eller så? Vet inte. Om det ligger strax norr om resecentrum så är det ett bra läge i allafall.

Jag hade för mig att Odal ligger på Vilan. Där finns en "Odalgatan" i allafall. Där skulle jag inte vilja bo, precis bakom ett jättestort slakteri!!

• Git

Nja... Det låter ju inte så najs... Finns det ett slakteri så när centrum?

• Oliwa

Ja, om Odal är där Odalgatan är så är det precis vid ett slakteri. Om du kollar på hitta.se så ser du var det ligger i förhållande till centrum!

Ingen annan mer Kristianstadkunnig som kan hjälpa oss???

• Carro W

Söder, Östermalm, Egna hem är väl bra områden.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • blonde redhead

Början på näsby är ju bra! Jätte fina hus, radhus och lägenheter. Men längre bort är ju ingen höjdare. Annars är ju Söder, Östermalm och Centrum bra ställen. Har själv alltid bott centralt i stan.

• Carro W

Hammar är också trevligt om hon kan tänka sig komma bort från stan lite.
    Sommarlust, Lyckans höjd.

• Git

Tack för hjälpen alla!! Då är det Söder, Östermalm, Egna hem och början av Näsby... Vilket håll menar ni med "början"?Fundersam

• Carro W

Närmast mejeriet

• Carro W

Glöm inte sommarlust o lyckans höjd

• Git

Tror hon vill hålla sig till stan, men jag ska helt klart rekommendera alla ställena.

• Carro W

Men sommarlust är ju praktiskt taget stan. Mer än gamla näsby iaf

• Git

Okej... Inte vet jag! Bor 6 mil därifrån!!   Fick bara intrycket av att det var mer "på landet"..

Svar på tråden Kristianstadsbor!!!