• ImLost

kvibilleädelost som gick ut den 4:e

en sån trekant oöppnad ..tror ni jag kan använda den i pajen idag ? tänkte iofs ha curry i också...slår de ut varandra kanske =

• Svar på tråden kvibilleädelost som gick ut den 4:e
  • strojes

Om det står bäst före så är det ju till det datumet tillverkaren garanterar att den är bra. Men oftast (om man förvarat den rätt) håller den ju sig nån vecka till.
    "Används före" ska man däremot vara mer försiktig med.

• Vilhelmina

Curry-ädelost låter inget vidare....

Men oöppnad utgången den fjärde maj borde inte vara några problem. Du känner ju om den luktar annorlunda...

• ImLost
    Vilhelmina skrev 2007-05-07 12:12:28 följande:
    Curry-ädelost låter inget vidare....Men oöppnad utgången den fjärde maj borde inte vara några problem. Du känner ju om den luktar annorlunda...
    hehe ..vet inte hur den luktar annars ju :) luktar det inte lite apa i vanliga fall..smakar bara himeslkt . ;)

om jag skiter i ädelosten då och har i köttfärs, bacon, corry , purju,äpple, majs ...låter det gott ?
  • Vilhelmina

Nja, skulle nog hellre ta osten än curryn...Men jag är ingen stor curry-fan.

• annca

Häller med Vilhelmina, även om jag gillar curry *också*.

Och jag kan nästintill garantera att osten är helt totalt OK!
    Det är ju som sagt "BÄST före" det står, och det betyder ju, som skydiver påpekar, bara att tillverkaren garanterar kvaliteten fram till det datumet.
    Nästan alla (läs alla) livmedel med "bäst före" håller sig minst en vecka i oöppnad förpackning i kylskåp utan problem.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • ImLost

ohh..tack för era svar!

fast nu harjag redan hackat allt  men inte börjat laga än..men funkar ädelosten ihop med äpple och majs och skit då ;)

• annca

Ädelost med äpple och bacon är jättegott!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden kvibilleädelost som gick ut den 4:e