Hur mycket stöttar era men er ??
Nu måste jag bara veta hur mycket förstår era men och stöttar er ?? är det nått totalt korkat dom har gjort eller sagt och betett sig som att det inte va ett minsta problem ??
Nu måste jag bara veta hur mycket förstår era men och stöttar er ?? är det nått totalt korkat dom har gjort eller sagt och betett sig som att det inte va ett minsta problem ??
Min man är för det mesta helt underbar, men har lite svårt att förstå att man är gravid i v 40, stor som ett hus, tung som en flodhäst och har ont precis överallt och orkar inte alls någonting... Han har vid något tillfälle sagt att jag alltid ska stå i centrum och att allt handlar om mig bara för att jag inte ville åka ut med båten i helgen.... Kan ju tillägga att humöret har tappat bort stubinen som redan innan var kort, så jag blev totalt vansinnig och gick skrikandes och gormandes därifrån....
jahaa min stubin också min kille är inte alltid här så jag bad honom ringa oftare så ringde han nu och sa att han inte har kunnat sova inatt så han ska ringa efter han har sovit... Är det så svårt att sova på natten så han kan stötta mig på dan jag har oooont hääär eller hur ?????
skönt att få de ur sig
Kan inte komma på nåt fel med min sambo, han lagar omelett till mig när som helst på dygnet
Ja, då måste han vara fulländad! Hahahhaha!
Blev just vansinning pa min man! Jag gick upp i morse med var 2aring, lat honom sova, gjorde frukost, fixa med tvatten, plocka undan, diskade, lekte med sonen osv osv. Sen vaknade han, jag gick ner och kopte tidningen. Jag baddade, lekte med sonen. Mannen spelar pa datorn.
Efter ett tag sa ag att jag skulle ga och lagga mig ned och vila ett slag. Efter 10 inuter kommer sonen in och skriker, ,mannen lagger sig bredvid mig i sangen. SOnen vill leka med mig... Jaha, det ar bara att ga upp igen. Mannen lagger sig i sangen och loser korsord.
Da blev jag forbannad och sa till da bev han arg och tycker att jag ar orattvis och ar en gnat karring!!!!
Halla? HAr jag helt missuppfattat situationen eller? Vad tycker ni???
Ar 29 veckors gravid med foglossning.
Sa ARG!!
Min sambo är....vad heter det nu då? Han säger emot sig själv typ. Ena stunden tror han att jag är gjord av glas och i den ena tror han att jag är superwoman och klarar av allt själv!
Saker som jag stör mig på att han säger är: "Jag måste få vila en stund för jag är såååå trött".
Happ, jag då? Men näää, jag går ju hemma hela dagarna och han jobbar ju så jag kan inte vara lika trött som han!
Sen att jag tar hant om dotter och hem 13h per dygn spelar ingen roll för han kliver ju upp tidigare och jobbar 8h!
Det gör mig såååå arg! Sedan har HAN helg medans min helg bara är en förlägning av veckan.
Karlar borde få känna på hur det är och vara gravid ibland så kanske dom får bättre sympatiförmåga
Grattis! Du har fått en latmask på halsen! Nejdå, jag driver bara med dig, men jag har förmodligen i detta nu stått och klippt sönder hans finaste skjortor eller något annat galet. Eller så hade jag spelat martyr och klarat mig själv och ignorerat honom totalt...jag är som sagt inte riktigt klok nu så här på slut-tampen. Nej, men seriöst, förklara för honom att du inte orkar och att du måste ha hans hjälp. Jag tog ett rejält snack med min sambo och jag lever nästan som en drottning nu.
Men hallå här tjejer....det finns ju en anledning till att det är vi kvinnor som fått denna uppgift! Killarna skulle ALDRIG klara av detta! Inte i en sekund ens!
Han är alltid en skitbra pappa som gör sin del minst. MEN idag blev jag irriterad på honom när han klagade på att jag klagade på mitt liv som "hemmafru" (känns så ibland ). Som tack fick han ett MMS på den enorma bajskorv som sonen lagt på hans säng (moahaha) och en del-inspelning av hans 1-timmes gallskrik innan han lyckades somna. Det borde få honom att inse att jag måste få klaga lite också....
Min sambo är underbar, han stöttar hela tiden, uppmuntrar hjälper mig och följer med till BM och ska på profylaxkurs och läser gravidböcker (tips: toalektyr! )
VI ska ha barn som han säger, VI är gravida!
Nu säger vi det tjejer: Inga mer gulliga baby-MMS till våra killar som jobbar. Från och med nu fotar vi bara bajskorvar, spyor och vansinnesutbrott! He He He...
Min sambo har varit gullig hela tiden.. dock måste man påpeka att jag har ont- massera! Och då masserar han, men inte obedd.. Annars pratar han massa med magen och jag får inte bära ica-kassen..
Hos oss är det snarare jag som tror att jag orkar mer än jag faktiskt gör! Maken brukar fråga om jag verkligen orkar och om jag inte ska vila en stund istället. "Nej då!" säger jag så käckt och sedan däckar jag fullständigt på kvällen för att jag är helt utmattad! Borde lyssna lite mer på honom kanske...
Min skickade mig till affären 2ggr igår och första gången skrev han en lista som va hur lång som helst. Kom på att han vela ha juice (2-liters) men sa "om du orkar bära?" öhhhh, ska jag orka med två fulla ica-kassar så lär väl inte juicen göra så mycket!
Han har nog aldrig pratat med magen eller vart särskilt intresserad av vad som händer i kroppen heller.
Svimmade nästan på förlossningen så han fick enegen säng och ligga i....börjar nästan fundera vad jag ska med honom till
Min man ställer upp och stöttar mig till 100% =) Men... när det kommer till massage som till och med vårsan BM rekomenderade mig just för mina onda fötter, rygg och dessa hemska celluliter på låren, ja då är det ju pust och stön. Han skulle aldrig göra det på eget initiativ, men gör det (oftast) motvilligt på min bedjan. Men störigt nog råkar han alltid somna, klagar på att handen domnar eller någon annan dum bortförklaring ;) Vad ska man hitta på för liten hämnd till han? *skrattar* Då han inte städar undan sin egen skit brukar jag istället för att klaga, bara slänga in allt i hans garderob, hihi! Och har han tusen papper, godispapper, pennor osv på skrivbordet bara öppnar jag en låda och vips är det borta ;) DET har han vant sig vid och accepterat, men han hatar att han inte städade själv innan hihi! men just detta med massagen, hur hämnas jag på ett fysiskt sätt tjejer? =)
haha, jag önskar att männen kunde få känna på hur det är att vara gravid..
min karl blev skit sur på mig när jag påpekade för honom att ja tycker han festar för mycket, att all hans lediga tid går åt till att festa och vara med kompisar.. då kläcker han ur sig att han måste ju passa på innan barnet kommer.. han tror alltså att livet tar slut när barnet kommer om 2 månader ungefär..
ledsen blev jag, och tycker att han kan spendera lite tid med mig. hitta på något med bara mig, för att det kommer vi ju i så fall inte heller ha tid med när då barnet har kommit.. men det är som om att om jag inte kan erbjuda nåt roligare eller bättre än att festa med kompisar så duger det inte... *suck*
samma sak det här med graviditetsbesvär.. jag har foglossningar och graviditetsischias, och har alltså ibland (spec på kvällarna) ruggigt j*vla ont. och okej, jag kanske beklagar mig lite, suckar och stönar och säger "aj" om vartannat.. då kan han kläcka ur sig att jag bara har krämpor, att allt kretsar kring mig och magen.. *duuuuH* JAG ÄR GRAVID LIKSOM, och detta är inte bara en dans på rosor.. Han tycker även att jag blivit så konstig, i humöret etc.. samma sak där, JAG ÄR GRAVID, HORMONER!!!
näää.. nu ska jag inte klaga mer.. han är underbar, verkligen.. men ibland är han bara så trög, och fattar inte..
Sexstrejka!!!! Får inte du massage så får inte han det heller
Västkusttjej:
Om du vill vara riktigt taskig så kan du ju hämnas genom sex... Se till att han blir riktigt upphetsad och sedan slutar du bara, skyll på sendrag eller att handen domnar eller vad som helst. Eller "råka" somna! Då kanske han hajar piken....... Annars får du kanske förklara att det är så det känns när han inte slutför fot-/ryggmassagen! Usch så taskigt egentligen..! Hehe..!
Lotlas - Hahaha den var rätt bra *Skrattar på mig* Säga mitt undert akten att "oj nu fick jag visst en liten domning här i höften" hihihi! Ja jag får ta och komma på något riktigt smaskigt att tjuvhämnas på han lite ;) Jag har funderat på att ta lite "stop och väx" på hans naglar under det att han sover för att få han att inte tugga sönder fingrarna, tänk er den minen på morgonen av den smaken *Asgarvar!* Eller att sätta lite Aloe vera heatlotion under näsan på han då han snarkar så hemskt, för att öppna upp hans näsgångar lite och vakna till ett välbehag av en eukalyptusstinkande överläpp hihi! (det får jag för övrigt göra pga grav-snuvan på mig själv) Det är så härligt att få hämnas på ett oskadligt sätt utan att behöva använda våra välkända tjat och klagomål ;)