• tropical girl

Berätta på morsdag, att man väntar barn

Någon som skall berätta åt sina när och kära på morsdag, att ni väntar barn. Hur skall ni berätta det?

(Morsdag är den sista söndagen i maj)

• Svar på tråden Berätta på morsdag, att man väntar barn
  • Vivi83

Vi berättade för 2 år sedan på mors dag när jag väntade vårat första. Min mamma trodde att vi drev med henne och sambons mamma blev jätte glad. Nu är jag i slutet av sjunde månaden så den här gången har vi inte kunnat dölja det.

• Levaloppan

Nej, men har BF på mors dag!

• Linjo82

För mina föräldrar så ska vi berätta det nästa helg, då vi åker och hälsa på dem. Men vi kommer ju inte kunna hålla det ända till söndag, så det kommer bli på fredagen då vi kommer dit.
    Men vi tänker nog bara säga det rakt ut.. det gjorde vi till min mans föräldrar.

Har ni tänkt berätta det på något speciellt sätt??

• FruMarie

Hej!

Min mans föräldrar och syskon vet redan vi är gravida.
    Jag satt och spydde i en spann i bilen när vi kom till dem så då fick vi berätta det
    Jag ska på VUL 2 i vecka 11 den 29 maj, så jag kommer skicka ett litet sent MorsDagkort och ha en bild på bebben där i

Spännande och höra vad hon säger.. Jag är ju sist av alla syskon att skaffa barn hihi

Vi ska få bebis i December
  • Firstandhappy

Jag kunde inte hålla mig så länge, men jag berättade det på ett "sött" sätt.
    Min familj var i Sthlm och hälsade på mig för ett antal veckor sedan och vi var ute o shoppade, bland annat var vi inne på Buttericks där min mamma fick se en jättesöt tröja till barn där det stod att "slutar du inte tjata flyttar jag hem till Mormor", hon tyckte den va så söt att hon tittade med himlande blick mot mig o frågade när hon skulle få bli mormor...
    Nja sagt som gjort så plussade jag förra veckan och ringde ganska omgående till min mamma där jag förklarade för henne att den söta tröjan om tjatet o mormor, att det var dags att hon kom upp hit igen o köpte en sån för nu minsann var det dags.
    Hon blev så glad att hon började gråta, synd bara att jag inte tänkte på att det var mors dag nästa sön, kanske man skulle ha väntat...

Svar på tråden Berätta på morsdag, att man väntar barn