• jellona0507

När äta efter tandutdragning?

Har idag varit och dragit ut en tand, vid 11 tiden.
    Det blöder inte längre, och kan inte känna ärret med tungan.
    Har druckit lite vatten, men inte vågat äta än.
    Tandläkaren glömde att meddela mig om när jag ska äta osv.

Hur har ni gjort efter tand utdragning?

//busfröet

Minya ska bli storasyster! Lillasyster i magen! [v.23]
  • Svar på tråden När äta efter tandutdragning?
  • jellona0507

åh okej! Kan man äta nudlar tro?
    Är vrålhungrig.. inte ätit på 2dagar

• Linda 23

jag tror du kan prova dig fram. Du känner ju om det gör ont. knäckebröd är nog ingen hit iallafall

• affliction

När jag drog ut min tand åt jag lite flytande, typ fil o soppa o sånt första dagen, lite mjukt bröd oxå. Jag åt redan efter ett par timmar o jag har en blodsjukdom som gör att jag har längre blödningstid än genomsnittet,( det hade förståss slutat blöda innan ) o det var ingen fara. Det viktigaste är att man är lite försiktig, så man kanske inte tuggar med den sidan direkt, oftast gör man det inte heller per automatik eftersom det känns obehagligt!

• jellona0507

Okej! Så jag kan alltså börja med mat lite smått nu, bara att undvika just den sidan där de drog ut tanden.
    Ska nog börja med lite yoghurt, sen prova mig fram senare.
    Har inte kunnat tugga med vänster sida alls nu under helgen, så undviker den sidan av vana nu

Tack för era svar!

• veronika 78

jag drog en tand då sa de att jag skulle vänta 4 timmar, sen så fick jag inga direkta måltider som va förbjudna. sen skulle man skölja med nån äklig bakterie dödande medel. lycka till

• Vombell

Jag opererade bort 2 tänder som satt brevid varandra. Syddes med flertalet stygn. Några timmar senare var jag så hungrig att jag tvinagde gubben att åka och köpa en kababtallrik som jag smällde i mig Prova dig fram.

Svar på tråden När äta efter tandutdragning?