• Trinity78

Varför har inte folk öppna visningar?

Vi tittar lite på hus häromkring men det är inga öppna visningar nånstans! Det tycker jag är lite konstigt. Där vi bodde förut var det nästan enbart öppna visningar men nu vill de att man ska kontakta mäklaren för visning. Jag tycker att det känns lite olustigt, att man liksom förbinder sig på nåt sätt.

I think this line is mostly filler
  • Svar på tråden Varför har inte folk öppna visningar?
  • allimacallimac

Du förbinder absolut inte dig till något bara för att du vill titta......
    Vi g´har varit på en hel del husvisningar nu den senaste tiden...
    vi har bokat tid med mäklaren...
    men ofta är det så att det komer mer än vi iaf... mäklaren bokar väl in fler eän en per visning...

Älskar mina pågar
  • timberhochmandie

Är det så konstigt egentligen? Att folk vill ha lite koll på vilka som springer omkring i deras bostad och rotar bland deras grejer?

• Vickan I

Har hört att det bla är för att det sker så många inbrott nu för tiden. De går på visningar och snokar efter värdefulla saker, kommer tillbaka ett tag senare och gör inbrott.

På dessa andra visningar vet ju mäklarna iaf på ett hum vilka som rört sig i bostaden. dessutom har det blivit så vbanligt med folks om bara går och tittar för kul, då slipper man dessa också. Men förstår det där med att man känner sig påpassad när man bokar tid.

• Trinity78

Nej, jag vet att vi inte förbinder oss till något, det bara känns så. Jag vill kunna gå runt och titta för mig själv och fundera på hur huset skulle passa mig, utan att ha en försäljare surrandes runt mig.

• Trinity78
    timberhochmandie skrev 2007-05-07 18:14:35 följande:
    Är det så konstigt egentligen? Att folk vill ha lite koll på vilka som springer omkring i deras bostad och rotar bland deras grejer?
    På en öppen visning är mäklaren också där.
  • Trinity78
    Vickan I skrev 2007-05-07 18:14:56 följande:
    Har hört att det bla är för att det sker så många inbrott nu för tiden. De går på visningar och snokar efter värdefulla saker, kommer tillbaka ett tag senare och gör inbrott.På dessa andra visningar vet ju mäklarna iaf på ett hum vilka som rört sig i bostaden. dessutom har det blivit så vbanligt med folks om bara går och tittar för kul, då slipper man dessa också. Men förstår det där med att man känner sig påpassad när man bokar tid.
    Vi sålde vårt hus nyligen och då skrev mäklaren upp namn och nummer till alla som var där, så det var ju knappast så att vi bara släppte in folk vind för våg.
  • timberhochmandie
    Trinity78 skrev 2007-05-07 18:16:53 följande:
    På en öppen visning är mäklaren också där.
    Javisst, men det är oftast så mycket folk att mäklaren omöjligt kan ha koll på vad alla har för sig. Urenkelt att plocka med sig något om man vill det.
  • Tessanssida

Jag hade inte velat ha en öppen visning om vi skulle sälja vårt hus.
    Oftast kommer folk och tittar bara av ren nyfikenhet, utan att ha några planer på att köpa huset. T.ex om området/huset är exklusivt.
    Är man seriös som spekulant så är det väl inga problem med att anmäla sitt intresse i förväg, eller!?

• Lilla78

Jag är en hussnokare. Vi går på visningar hit och dit. Men då vet vi inte vad vi vill ha för något så vi kollar nästan allt.
    Så jag förstår dom som inte har en öppenvisning. Jag tyckte det var urjobbigt när vi hade visning på våran lgh för 2veckor. Mäklaren sa att det var 10 spekulanter och dom brukar komma 2 och 2. Det betyder att ca 20 okända pers har klampat omkring här. Läskigt på något vis.

• Jessica24

Jag har full förståelse för att man inte har så kallade öppna visningar då man ska sälja sitt hus eller sin lägenhet.
    Man kan ju inte ha en massa folk speingades där i tid och otid och även att det kanske känns bättre/säkrare för säljaren att mäklaren är inblandad.

• Vickan I
    Trinity78 skrev 2007-05-07 18:18:10 följande:
    Vi sålde vårt hus nyligen och då skrev mäklaren upp namn och nummer till alla som var där, så det var ju knappast så att vi bara släppte in folk vind för våg.
    Nä men på öppna visningar kan många bara säga vilket namn som hellst, vet att så förekommer just för att det finns en massa sk hussnokare.

Vid en kontakt där man bestämmer datum och kanske hör av sig flera ggr blir det en mer personlig kontakt och nyfikna gör sig inte på samma sätt besväret.
  • mrs holiday

Det måste kännas tryggare för köparen med visningar man anmäler sig till. Då vet man att de som gör sig besvär med att anmäla sig antagligen verkligen är intresserade av bostaden, och inte bara nyfikna, vill snoka eller i värsta fall stjäla något.

Svar på tråden Varför har inte folk öppna visningar?