• Skruttlisa

Vad har era barn fått för biverkningar på MPR vaccinet/18 månader

Min son fick sin vaccination för en vecka sedan och igår fick han lite feber som under natten varit jättehög 40,7 som högst och kräkts lite slem och vätska 2 ggr under natten och några gånger under dagen och haft i snitt 40 grader i temp under dagen men jag har gett alvedon och nu på em även iprensuppar och har märkt att han kräks när elvedonet/iprenen börjar gå ur kroppen.

Är detta en vanlig reaktion på sprutan?
    Vad har era barn fått för reaktioner?

• Svar på tråden Vad har era barn fått för biverkningar på MPR vaccinet/18 månader
  • Majsan70

Det är en vanlig reaktion på en sådan vaccination.

Vår dotter fick en rejäl infektion som sedan följdes av att hon fick väldigt ont i sina leder. Man kunde inte ta i henne eller lyfta knappt. Det blev besök till både läkare o sjukgymnast som i isn tur fixade ortoser. Det är en mycket ovanlig biverkning som väldigt få barn får.

• lilla sandra

N fick lite feber, inte hög alls, men tillräckligt för att hon blev lite trött, osså fick hon lite prickar på magen o ryggen som gick bort lika fort som de kom.

• mammatillpojkar

nicolas fick inga biverkningar alls, men det är tydligen rättså vanligt att barn får feber och prickar

• abovo

De barn som fick biverkningar, hur många dagar varade de? Min son har lite feber, mellan 37,5 och 38,5 och är väldigt trött, sover ganska mycket. Gnällig annars. Diarré också och ont i magen.

• abovo

Min son fick förresten sina biverkningar fyra dagar efter sprutan. Borde ju inte vara så men...

• MeMayo

Min äldsta har fått MPR men när han var drygt 3 år och han fick inga symptom efteråt. Min minsta är snart 2 år och han ska oxå få den efter 3 årsdagen.

• tingeling75

Alva fick hög feber, kräktes när febern steg, prickar över hela kroppen och matvägrade i 5 dagar. Hon mådde precis ruttet, kunde knappast ta i henne utan att hon skrek, antar att hon hade ont i kroppen. Det kom precis 10 dagar efter vaccinationen.

Svar på tråden Vad har era barn fått för biverkningar på MPR vaccinet/18 månader