• Anonym

Utbuktning efter förlossning

Jag har nu läst några trådar om att man efter förlossningen kan råka ut för att främre slidväggen ramlar fram så att den syns när man tittar med en spegel i slidan. Just en sådan utbuktning hittade jag när jag tittade efter. Det ser ut, eller känns lite som en kudde som är ivägen, men man kan sticka in ett finger. Det hela verkar vara helt normalt. Tydligen går den tillbska av sig själv efter några månader, eller med hjälp av knipövningar. Nu undrar jag om det finns någon med erfarenhet av detta och i så fall, försvann utbuktningen? Hur lång tid tog det? Kunde du ha sex? Jag är orolig.

• Svar på tråden Utbuktning efter förlossning
  • Heydatsme84

Jag har inte erfarenhet av det men kan det inte vara så att du är lite svullen efter förlossningen om du blev sydd?eller så.
    Det kan ju ta ett tag innan det känns normalt igen men det brukar ju rätta till sig.fortsätt med knipövningarna.

• Anonym (Släpp oron)

Hej! Jag har likadant och blev precis som du rädd när jag såg det i spegeln för första gången. Det såg ut som om något var i vägen! Min BM sa att det är helt normalt, och att vissa personer får så efter en förlossning. Det beror på vilka påfrestningar underlivet är med om under förlossningen och hur man är skapt.

Hon berättade att det kan bli bättre med knipövningar, men att för vissa så stannar det så för alltid. Det är inget farligt i sig, men om man har som vi så är det EXTRA viktigt med knipövningarna eftersom våra bäckenbottenmuskler är längre ner än andras och annars kan leda till inkontinens i framtiden. Hu!

Jag var också orolig för sexet, men det funkar bra! Känns nästan bara "tajtare"!

Så orora dig inte,,, visst ser det lite konstigt ut men om man kniper mycket så blir det bättre! På en senare efterkontroll var det lite bättre för mig i alla fall... men det tar tid! (har gått 5 mån sen förlossningen)

Så kniiiip på, och ha du sex när du vill! Det går utmärkt. Man kan dessutom föda fler barn ÄVEN om det inte vill gå tillbaka!
    Kram!

• Anonym

Fy! Jag vill inte! Jag vill verkligen inte se ut så! Känner mig missbildad. Tycker inte din pojkvän att det ser konstigt ut?

• Anonym

Finns det fler som varit med om samma?

• Anonym

är det livmoders-framfall ni menar??

• Anonym

Nej det är inte samma sak. Nu talar vi om att slidväggen fallit fram.

• Anonym (Släpp oron)

Hej igen TS.
    Jag var rädd att min pojkvän skulle tycka att jag såg konstig ut där nere... men jag förklarade för honom precis vad BM sa. Han var ju med på förlossningen och förstod att mycket kan hända... men ärligt talat så bryr han sig inte alls! Han är bara glad att jag vill ligga med honom igen! (tror inte killar bryr sig så mycket faktist!)

Och det blir bättre...! Ju mer man kniper desto bättre blir det. Sitt på huk och kolla i spegel när du kniper,,, då och då,,, så kan du nog se skillnad efter ett tag. Jag ser skilnad nu, och KÄNNER en stor skillnad också. I början var det mycket "tyngdkänsla" men nu känns det bättre.

• Anonym

TAck för dina stöttande ord!

Det jobbiga är att min tyngdkänsla inte sitter just där. Jag känner inte av kudden om jag inte sticker in fingrarna. Istället är det något med urinröret. Det gör inte ont lika ofta nu som i början, men det är ömt och värker ibland. Just området kring urinröet är ju en ganska väsentlig del när det gäller sexet. Men min pojkvän kommer inte att kunna röra mig där alls om det inte går över (oCh då kan ju sexet kvitta förmin del). Även det ska gå över med knip sa BM, men jag är ändå ororlig.

Svar på tråden Utbuktning efter förlossning