När "får" man tvätta när man bor i lägenhet?
Har precis fått en ny granne under oss. Vår dotter har varit vaken ett par nätter förra veckan då hon varit arg och skrikigt (ville ha tuggummi en natt och andra natten var det nåt annat...) så när jag träffade på grannen så frågade jag om hon vaknat. Hon sa att hon hört att hon varit lite ledsen, men det störde henne inte. Däremot sa hon att hon stördes av när vi tvättar. När maskinen ska skölja så bumper det till precis när den börjar ta in vatten. Till saken hör att vi ska få barn igen snart så jag har tvättat lite extra i helgen (tagit fram filtar, bebiskläder etc...) Hon sa att vi ju kunde hålla oss till veckorna. Jag frågad om det var ok om vi tvättade mitt på dagen på helgen, men hon tyckte vi kunde använda tvättstugan eller tvätta i veckorna. Hon har sitt kontor hemma så hon behöver jobba ostört sa hon. Och hon jobbar oregelbundet så hon kunde inte säga vilka tider som passar...
Det är ju lätt för en ensamstående att bara tvätta en gång/vecka i tvättstugan men som det är nu så snabbtvättar jag ibland då dottern kissat på sig (håller på med potträning) och som gravid ha jag inte så många plagg som annars så jag tvättar lite oftare. Men jag tvättar alödrig tidigare än 7 och aldrig senare än 22. Men om man begränsar tvättandet till vardag mellan 8 och 22 borde det väl vara ok? Eller vad tycker ni?
Usch jag är lite extra känslig nu när jag är gravid... Vill verkligen inte störa min granne men samtidigt har vi ju tvättmaskin i lägenheten för att det är smidigast med barn.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-25 19:00:29:
Idag ringde jag min granne och ville kolla om det blivit tystare sen vi strypt vattenflödet samt att vi komer tvätta några maskiner i helgen. Hon högg direkt att det är pingstafton imorgon och vi måste minsann respektera helgerna. Jag sa att vi inte tvättat de sista helgerna och det hade hon märkt men inte ett ord om att det var schyst! Hon sa att det faktiskt finns alternativ (tvättstugan)... Och sen dundrade hon på om hur krävande jobb hon har och att har man köpt en lägenhet för så pass mkt pengar så ska man kunna få ha tyst på helgerna. Hon är jättetrött på kvällarna och helgmorgnarna.
Jag berättade oxå att vi hört av andra tvättmaskiner på tider då vi inte tvättar. Det skulle hon ta med dem då sa hon...
Buhu.... Jag som ringde för att visa att jag bryr mig fick bara skit... Blir så irriterad och ledsen. Vill ju inte vara "ovänn" med grannen men nån måtta ¨får det väl ändå vara!?