• Johanna G

Utslag över hela kroppen

Hej!

Min dotter har fått utslag över hela kroppen det började i ansiktet. Det var flammiga utslag och idag när vi vakna fanns det över hela kroppen. Ringde närakuten och dom sa att det troligen var 3 dagars feber och att om det skulle bli värre så skulle vi åka in. Är det nån som vet nåt om 3 dagars feber hon har haft 38 i temp i förrgår och 37 idag så nån speciellt mycke feber har hon inte haft. KLan det va värmeutslag jag vet ju inte hur det ser ut och jag har sökt på nätet och på vårdguiden men där finns bara text och inga bilder jag kan jämföra med. Är tacksam för den hjälp jag kanske kan få hära.

Mvh orolig mamma

• Svar på tråden Utslag över hela kroppen
  • bomman

Min dotter hade det förra veckan. Hon hade feber måndag -onsdag runt 39.8.
    I torsdags vaknade hon med en svullen tå och utslag över hela kroppen. På VC sa de att det var virus. Tydligen kan man få som nässelutslag när man har en virusinfektion. Det gick iaf över på ett par dagar. Smörjde med miniderm.

• kim mi

Hej!
    Det är inte nässelutslag då?
    Googla på det så ska du se att du får upp en massa bilder.
    Vårdguaiden har även bilder på det

• tinna

Jag är ingen expert på ämnet, men när mina barn haft tredagarfeber så hade dom hög feber tre dagar, sen var dom feberrfira en dag och sen blev dom prickiga på femte dan. Det du beskriver låter ju mer som värmeutslag eller nässelutslag.. Nässelutslag brukar väl inte hålla i sig så värst länge dock. Hur gammal är hon? Min ALma blev tokröd över hela kroppen, började i ansiktet och sen över hela kroppen när hon var tre månader och fortfarande ammade. Visade sig bero på att jag ätit jordgubbar...

Kramar och Ramar!
  • Möjlig mamma

Hej!
    Min dotter hade tre-dagarsfeber förra veckan. Först hade hon feber och när febern gått över så kom prickarna. Först på ryggen och sen på hela kroppen. Sen försvann de ganska snabbt.

• Johanna G

Så ska jag avakta nån dag med att åka in med henne?

• Möjlig mamma

Om det är tre-dagarsfeber så försvinner utslagen inom 12-14 timmar stod det någonstans där jag läst om det.

Jag tycker att du ska ringa och fråga sjukhusrådgivningen och se vad dom säger. Är det okej att du kommer så åk in.

Imorgon så borde utslagen vara borta om det är tre-dagarsfeber.

Svar på tråden Utslag över hela kroppen