var hittar man pallkragar att köpa???
hej!!! efter att ha fått tipset att odla i pallkragar så hittade jag massa med inspiration... oj!! vill ha!!!
Men var hittar jag dessa pallar då ?? är det dyrt??
Jag vill ju ha nuuuuu...
hej!!! efter att ha fått tipset att odla i pallkragar så hittade jag massa med inspiration... oj!! vill ha!!!
Men var hittar jag dessa pallar då ?? är det dyrt??
Jag vill ju ha nuuuuu...
granngården 150 kr ca
Granngården har www.granngarden.se
hmm ser ni de på den sidan ??? hittar inte... hmmm... var går man in för att se vad det är för mått osv??
150 kr!!! För pallkragar! Gud hjälpe! Kolla i gula sidorna hos dom som tar emot pall och pallkragar och gå dit och köp ett par för nån tjuga styck. Annars kan du alltid fråga snällt på någon byggarbetsplats om du kan få/köpa ett par av dom.
Pallkragar har samma mått som en SJ-pall. Och är ca 20-25 cm hög.
En pallkrage kostar normalt 20-40 kr.
Granngården tjänar grova pengar på sin affärsidé att saluföra dem demonterade och plastinslagna för 169 kr/st.
jag vet bara int evar jag ska fråga.... hmmmmmmnu vill jag verkligen inte gå till granngården :D
Vet ju inte vart du bor men kolla här:
gulasidorna.eniro.se/query&search_word=pallkragar&geo_area=
Vi har pallkragar på jobbet (Mölndal) om någon behöver..
:) var är ´det?? nära malmö??:D:D
ÖB har också svindyra pallkragar, iallafall häruppe..
Eller spika ihop plankor från brägår´n, inte alls svårt och du får dom i den storleken du vill ha.
Fråga runt i bekantskapskretsen....
Efter att ha läst ditt inlägg blev jag åxå sugen o började leta febrit på nätet. Sen visade det sig att sambon hade tillgång till sånna på jobbet.... (han e väginspektör o jag kunde väl inte drömma om att "sånna" hade tillgång till pall........)
ohhh... avis!!!!kan han inte ta hem några extra till mig?
Helt otroligt att ni har svårt att hitta vanliga pallkragar, jobbar ni på kontor hela högen eller...??
De brukar säljas via Blocket också har jag sett.
hehehe nej jag är ju mamma ledig jag frågade nyss på COOP men dom ville inte dela med sig .. hehe
Fast det är inte så lätt. Jag jobbar på industri, men jag kan inte med att åka bak till lagret och lassa bilen full.
Nu är jag klar med mina 8 träramar, 120 gånger 340 cm styck blev dom. Sedan skall jag ha markduk o singel i alla gångar o runtom. Träramar runt hallonhäck mm blir det nog oxå.
Svärfar skaffade mig 8 stycken, jag har lagt dubbla så det vart "bara" 4 men då var dom större än vanliga pallkragar, superbra att odla i och göra rabatter av.
Han jobbar på dhl och berättade för mig att dom har liggandes en jättehög med pallkragar som inte går använda längre på grund av att nåt bleck är borta, dom är lite sned, sprucken bräda eller dylika fel. Sånt som då inte stör mig.
Dom jag fick var iofs inte ur den högen