Bra dataspel/hemsidor för små barn?
Vår kille på drygt 2½ är verkligen intresserad av datorn! Han ÄLSKAR att sitta i mitt knä och titta på kort från när han var liten eller titta på olika hemsidor. Favoriten är Mollys hemsida: maisysfunclub.com Där kan man bl a läsa Molly-böcker på skärmen. Det tycker han är buskul.
För er ev. kritiker kan jag tillägga att jag inte tror det är för tidigt med datorn än. Hellre än tv i alla fall. Framför datorn är han i alla fall interaktiv, till skillnad från TV där han sitter helt passiv. Sedan har jag inte tänkt att han ska sitta framför datorn och spela, utan mer en aktivitet han och jag kan göra ihop när vi tröttnat på leran och gungan och böckerna.
Hittade nyss: www.thewiggles.com.au/games/play.html Den sidan ska jag testa med honom sedan, tror att han kan gilla den. Men det måste finnas mer! Jag har sökt men inte hittat så mycket bra. Det måste finnas massor av bra och roliga pedagogiska spel/sidor för barn.
Det jag skulle vilja hitta är en sida med barnvisor. Barn som sjunger på svenska - typ Bä bä. Det skulle han gilla.
Och kanske någon hemsida eller spel med djur och olika läten eller med olika instrument.
Och kanske något PC-spel man kunde köpa och låta honom testa att använda musen eller piltangenterna lite själv.
Helst inte spel med mkt engelska - typ Dora. Hellre svenskt. Lugnt och skönt tempo.
Har ni några tips på spel ni köpt? Eller hemsidor ni brukar kolla?