Carro W skrev 2007-05-08 10:02:41 följande:
ArvnorHan accepterar nog inte det är jag ledsen. Uppenbarligen så är det hårt tryck på dagis vad gäller kläder... Blir så trött... han har ett par jeans som är lappade med vanligt jeanstyg och det funkar.Det här med kläder på dagis... För några veckor sen så fick sonen en allergisk reaktion och fick fullt av utslag på kroppen. När han efter några dagar skulle till dagis så tänkte jag att han kunde ha mjukisbyxor, lite skönare eftersom han fortf var lite känslig i huden.byxorna jag tog fram var ganska nya, raka mjukisbyxor som ser ut som vanliga. Jag lade fram kläderna till sonen och sa "ta på dig kläderna när du är färdig" och så gick jag därifrån. När han inte kom efter en stund gick jag tillbaks till toaletten.Då står han och gråter. Vad är det, frågade jag. "Jag vill inte ha mjukisbyxor på dagis. De andra skrattar åt mig då". Jag blev lite chockad och sa ok men då tar vi ett par (smutsiga) jeans istä
llet.Frågade sen på dagis varför det är så. Uppenbarligen så är det jeans som gäller nu. Personalen försöker lyssna och se till att ingen blir retad men det är inte så lätt när de leker...Han är fem år!! Det ska väl för fan kvitta vad man har på sig!?!?!
Gud så tragiskt att det är så här i dagens samhälle!