Tips på billigt hotell i Stockholm?
Min man ska till Stockholm för arbetsintervju och behöver bo på hotell under 3 nätter (torsdag-söndag). Någon som kan tipsa om billigt hotell?
Min man ska till Stockholm för arbetsintervju och behöver bo på hotell under 3 nätter (torsdag-söndag). Någon som kan tipsa om billigt hotell?
www.norens.com
Litet, mysigt, billigt och centralt. Stockholms bästa utsikt från matsalen.
Nja, skulle inte kalla Norens billigt direkt. Det billigaste de verkar erbjuda enligt prislistan är 450 kr per natt. Men jag hittade ett hotell där 3 nätter kostar ca 1200 kr!
Men helst vill man ju förstås komma ännu billigare undan
OK, jag tycker att alla hotellnätter under 1000-lappen är billigt, särskilt vanliga veckodagar. Där ser man hur olika man tycker om vad som är billigt.
Oj, om du hittar ett _hotell_ som kostar fyrahundra natten tycker jag att du ska boka det kvickt som attan. Det trodde jag var rena vandrarhemspriserna?
Och apropå vandrarhem kanske det kunde vara värt att kolla vandrarhemmet på Fridhemsplan, jag antar att man kan googla det?
Hotell Arcadia vet jag ska vara billigt, men jag hittar inga priser på hemsidan. www.elite.se/hotell/stockholm/arcadia/default.htm
Ring och fråga om du har möjlighet (skriv gärna här om du har lust, för nu blev jag nyfiken... )
Kan vandrarhem vara ett alternativ?
Nej förressten. Hittade priser på en annan sida och det verkar inte alls vara lika billigt längre. Har inga bättre förslag.
Hm, om jag förstår länken rätt kostar ett rum på STF:s vandrarhem på Fridhemsplan (Kungsholmen, grön och blå t-banelinje) 400 kr natten och då finns inte toalett på rummet. Och man ska vara medlem i STF för att få det priset, så det kanske också blir för dyrt?
www.fridhemsplan.se/main.asp
Kolla den här sidan: www.vandrarhemstockholm.se/
Af Chapman är centralt och ganska trevligt att bo på.
Maira: Men af Chapman renoveras väl just nu? Tror inte att det finns tillgängligt.