• kejsarinnan

Hur många snabbkaffe-muggar kan man dricka per dag?

Jag vet att man inte får dricka mer än 3 koppar kaffe per dag. Men snabbkaffe innehåller ju mindre koffein, så då borde man väl kunna dricka mer? Jag skall snart dricka min andra MUGG snabbkaffe. Jag har två teskedat snabbkaffepulver och sen vatten och mjölk på det.

Mamma till ett barn på jorden, ett barn i himmelen och ett barn i magen BF 9/9-07
  • Svar på tråden Hur många snabbkaffe-muggar kan man dricka per dag?
  • raspberryrevolution

får å får... det är knepigt det där, för tre koppar kaffe är ju just en kopp, och inte en mugg... men om du dricker tre muggar ist för 3 koppar så är det nog inte någon fara... eller om du dricker 4 heller för den delen

• kejsarinnan

Jag räknade ut att 1 mått snabbkaffe är till 1,5 dl vatten, och jag har ju 2 mått, som dåborde vara till 3 dl och det är alltså 55 x 2 =110 x 2 = 220. Är det ok då?

Mamma till ett barn på jorden, ett barn i himmelen och ett barn i magen BF 9/9-07
  • raspberryrevolution

dEt är säkert helt okej, du behöver nog inte bekymra dig så mkt om kaffet... ta det med ro!

• kejsarinnan
    raspberryrevolution skrev 2007-05-08 12:05:41 följande:
    dEt är säkert helt okej, du behöver nog inte bekymra dig så mkt om kaffet... ta det med ro!
    ok
    Men vad är det egentligen med koffeinet som gör att det kan vaa skadligt då man är gravid? Har alltid undrat det.
  • Tintin89
    Kaffet är skadligt om man dricker stora mängder, rekommenderat är 1.5 dl men det är här jag blir förvirrad med snabb kaffe, det är ju inte samma som vanligt kaffe och jag dricker i en liten kopp (hur vet jag hur mycket mängd det blir? Använder ett kaffemått i koppen). Det som är skadligt ät ökat hjärtfrekvens hos dig och hos bebis, kan resultera i låg födsvikt alternativt missfall :O Men samtidigt så tar man hand om sig själv i övrigt ska man väl kunna dricka lite som man vill så länge det inte är absurda mängder? Jag vet inte... Jag älskar kaffe och jobb dagar då tänjer jag lite på gränserna, men ja... får fråga barnmorskan den 8e februari :P
  • Froken Lokens

Jag dricker minst 10 koppar per dag innan klockan hunnit bli tio på morgonen har jag druckit mina sex första.

Svar på tråden Hur många snabbkaffe-muggar kan man dricka per dag?