• HelenaL

Ni som bor i Eskilstuna eller Sthlm el västerås el norrköp

Ni som bor i nån av dessa städer hur trivs ni med dagis/skolor etc??
    Vart i städerna tycker ni är "lugnast" att bo från typ "brottslighet" etc?
    Hur är dagis o skolor? och kom med förslag och berätta allt ni tycker och tänker ang dessa städer ..

Vi bor i en liten håla just nu o båda är arbetslösa o har ett barn just nu.
    Maken blev nyss arbetslös

• Svar på tråden Ni som bor i Eskilstuna eller Sthlm el västerås el norrköp
  • Skruttis82

jag kan nog svara på frågor om norrköping. är född där, mina föräldrar bor där nu.

är det lägenhet eller villa område du hade tänkt dig?

• HelenaL

Vi vill bo på "landet" så att säga har hundar och trivs inte inne i städer alltså city och med massa folk runt om etc...

jag är från etuna och maken från sthlm men det var längesen så vet ju inte hur det är nu *S*

• sulinajo

Jag bor i Västerås, finns många fina områden..Jag trivs bra och tycker det är en bra stad att bo i! Har du speciella frågor så kan jag försöka svara så gott jag kan!

• sulinajo
    HelenaL skrev 2007-05-08 11:57:27 följande:
    Vi vill bo på "landet" så att säga har hundar och trivs inte inne i städer alltså city och med massa folk runt om etc...jag är från etuna och maken från sthlm men det var längesen så vet ju inte hur det är nu *S*
    Om ni vill bo på landet finns ju Hökåsen,dingtuna eller Skultuna som ligger lite utanför stan men inte alltför långt!
  • Mickis74

Vi bor i Västerås och trivs bra med det. Bor på Gryta, barnvänligt med mycket barn, lekparker, grönområden.

Utanför stan skulle jag nog rekommendera Hökåsen eller Dingtuna. Ser lugnast och mysigast ut.

Irsta är rätt trevligt också, men lite för långt från butik tycker jag.

• HelenaL

Ja den staden vi bor nu är inte "folket" så sociala , svårt att få vänner etc..
    vill ha det bättre än vad vi har det idag ,vårat hus är underbart o dagiset med men vänner ha det är dåligt med det ...o så har vi ju som jag skrev inga jobb ...jag är timvik 6 mil bort

• Skruttis82

vill ni bo på landet men ändå ha nära till stan så finns vikbolandet (vissa delar ligger närmre stan), kimstad, västra husby mm

• Urpan

Vi trivs jätterbra i Stora Sundby utanför Eskilstuna

• TwinWerox

Hej bor 6 mil från Norrk. Å här är de lugna gatan å jätte fina dagis. (kanske lite partisk då ja jobbar där när ja inte är mammaledig men ändå)

Svar på tråden Ni som bor i Eskilstuna eller Sthlm el västerås el norrköp