Får man csn på sommaren?
Jag ska plugga 3 sommarkurser i sommar.Får jag csn då? Har hört att man inte får det :s Om man inte får det så får man väl den andra delen av pengarna,tror det är ca 3 eller 5000 kr?? Eller har jag fel nu?
Jag ska plugga 3 sommarkurser i sommar.Får jag csn då? Har hört att man inte får det :s Om man inte får det så får man väl den andra delen av pengarna,tror det är ca 3 eller 5000 kr?? Eller har jag fel nu?
När jag skulle läsa en sommarkurs (5 poäng), och frågade CSN om hur det funkade på sommaren, fick jag till svar att det är samma villkor som övriga året. Så det ska väl inte vara några problem!
jaha okej vad bra! jag hoppas det
jag ska läsa 200 p.så jag hoppas...
Konstigt att så många sagt att dom inte fått det...hmm beror på kanske hur många poäng dom läste då.
Får tillägga att det för mig gällde högskola, så jag vet inte om det är andra villkor för andra typer av utbildningar.
du får pengar under tiden du pluggar, varesig det är på sommaren eller inte. Så det e nog inga problem, kom ihåg att skicka in en ansökan i tid bara
Csn har en tom en egen rubrik för villkor för csn under sommaren =)
Okej tack för alla svar.Då kommer jag eller vet att jag kommer få nu..skönt!
Fast om du läser tre kurser heltid samtidigt så får du ju bra pengar för den tiden du läser dem, alltså inte x3.
Tänk också på att ditt fribelopp sänks om du tar studiemedel för fler veckor än normalt. Kan vara bra att veta i förväg så man inte tjänar för mycket.