• masallah selin bebegim

Får man csn på sommaren?

Jag ska plugga 3 sommarkurser i sommar.Får jag csn då? Har hört att man inte får det :s Om man inte får det så får man väl den andra delen av pengarna,tror det är ca 3 eller 5000 kr?? Eller har jag fel nu?

• Svar på tråden Får man csn på sommaren?
  • Skarpa

När jag skulle läsa en sommarkurs (5 poäng), och frågade CSN om hur det funkade på sommaren, fick jag till svar att det är samma villkor som övriga året. Så det ska väl inte vara några problem!

Ooook!
  • masallah selin bebegim

jaha okej vad bra! jag hoppas det jag ska läsa 200 p.så jag hoppas...

• masallah selin bebegim

Konstigt att så många sagt att dom inte fått det...hmm beror på kanske hur många poäng dom läste då.

• Skarpa

Får tillägga att det för mig gällde högskola, så jag vet inte om det är andra villkor för andra typer av utbildningar.

Ooook!
  • Vickan I
    Vilka sommarkurser kan du få studiemedel för?
    Typografisk luft
    Studiemedel kan du få för de kurser som skolan ger under sommaren och som pågår i minst tre veckor. Du som läser på högskola kan också få studiemedel om du under sommaren skriver uppsats eller gör ett examensarbete och har tillgång till handledning under sommaren.
    Typografisk luft
    Prövning av tidigare studieresultat
    Typografisk luft
    Om du har haft studiemedel under föregående studieperiod kommer vi inte att pröva dina studieresultat inför sommarstudierna (gäller studier juni-augusti). Nästa gång du söker studiemedel kommer vi däremot att göra en sammantagen prövning av dina studieresultat. Läs mer om reglerna för prövning av studieresultat under menyn Studerande och respektive skolform.
    Typografisk luft
    Andra regler för rätt till studiemedel
    Typografisk luft
    Det finns även en del andra regler som kan begränsa din rätt till studiemedel, exempelvis vissa åldersbestämmelser
  • Woppsiedaisy

du får pengar under tiden du pluggar, varesig det är på sommaren eller inte. Så det e nog inga problem, kom ihåg att skicka in en ansökan i tid bara

• Vickan I

Csn har en tom en egen rubrik för villkor för csn under sommaren =)

• masallah selin bebegim

Okej tack för alla svar.Då kommer jag eller vet att jag kommer få nu..skönt!

• skorpionen80

Fast om du läser tre kurser heltid samtidigt så får du ju bra pengar för den tiden du läser dem, alltså inte x3.

• brokig

Tänk också på att ditt fribelopp sänks om du tar studiemedel för fler veckor än normalt. Kan vara bra att veta i förväg så man inte tjänar för mycket.

Svar på tråden Får man csn på sommaren?