• jenni82

vidga hål i öronen

jag tycker det är så sjukt snyggt med såna där små pluggar som jag sett vissa har, hur mycket måste man vidga hålen i öronen för att kunna ha såna?
    menar alltså INTE så där alldeles enormt, utan bara precis så man får in pluggar...

hoppas någon kan svara!

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Svar på tråden vidga hål i öronen
  • azofia

Ja man gör det stegvis.. vidgningen alltså. Oftast börjar man med ringar som är mindre än 2 mm tjocka.. sen ökar man på gradvis.
    Det gör rätt ont men visst blir det snyggt.
    Det finns ju även fake-pluggar om man inte vill "förstöra" öronen.
    Kolla på www.barbarella.se de har massa olika grejer för tänjning.

• jenni82

hur många MM måste man vidga för att  få i små pluppar? någon som vet?

• azofia

Jo.. oftast är pluggarna så pass stora som 5-6 mm och det tar ett tag innan man tänjt ut öronen så pass mkt.
    Jag hade lite för bråttom när jag gjorde det och örat sprack lite.. hehe, men idag är det bra.

• jenni82

har fått för mig att jag hört att om man vidgar mer än 10mm så kan inte hålen dra ihop sig igen
    stämmer det?

• azofia

Min kompis hade 11 och de har dragit ihop sig hyfsat bra.. men det syns ju att de varit töjda.
    Det beror så mycket på hur elastisk öronsnibben är, men ja, 10 mm är nog gränsen för vad man ska räkna med.
    Jag hade 6 mm och de har dragit ihop sig helt nu när jag tagit ut dem.

• ailin66

Som sagt, de flesta pluggar finns i 5-6 mm och uppat.

Tank pa att ta det langsamt, ca 1 mm per manad i borjan, och anvand en hal salva som Helosan eller vaselin. Gor det ont och/eller bloder tojer du for snabbt.

Svar på tråden vidga hål i öronen