• Pisan

Varför blir jag inte frisk=(

I onsdags förra veckan fick jag jätte ont i halsen. PÅ natten fick jag över 39graders feber å hade feber i ungefär 1 1/2 dygn sen var jag "bara" dålig. Låg onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag nästan. Orkade inte göra nåt. å lördagen var jag bättre men på natten blev jag sämre. Kändes som halsen svullnade igen å hade svårt att andas... men jag blev piggare på söndagen sen.

Nu har förskylningen kommit å hostan är jobbig. Huvudvärk och det gör ont i luftrören när jag hostar. Halsen gör ont då å då....

När ska detta gå över. Är ju en vecka nu imorgon... =(

Känns som nån kört över mig med en ångvält =(

• Svar på tråden Varför blir jag inte frisk=(
  • kitara

Håller tummarna för att det inte är samma sak som jag har råkat ut för... Jag har varit sjuk i fyra veckor nu. Börjar bli frisk nu, troooor jag. *peppar peppar*

Krya på dig!

• Ann Lee

Pisan - Kan det vara en inbiten förkylning? Men om du är orolig är det säkert ok att ringa till vårdcentralen eftersom du gått med detta i en vecka.
    Jag var själv rejält förkyld här ett tag sedan (är snorig fortfarande) och gick sedan till läkaren efter en vecka då jag misstänkte en bihåleinflammation. Som tur var, var det inte det. Han konstaterade att man kunde gå dragandes med förkylningar lite längre än i vanliga fall när man är gravid. Han menade på att kroppen aktivt jobbar med att ta hand om barnet och inte på att bota förkylningen. Han sa också att om man hade feber, snorig, tung i huvudet och hostig så brukar det vara en förkylning. Däremot kanske det kan vara bra om en läkare lyssna på dina lungor så att det inte blivit något annat, det kan det ju tydligen bli efter en tids förkylning som följd.

• Ananaspaj

Hej. Stackare. Jag har gått igenom samma sak...började i mitten på mars...hostar än. Jag vill inte skrämma dig men gå till doktorn, jag gick efter en vecka med liknande symptom som du har. Lunginflammation och öroninflammation. Kåvepenin och Cocillana för hostan. Sjukskriven i två veckor. Kände mig bättre och efter en vecka blev jag dunderförkyld igen! Efter drygt en vecka till var jag fortfarande inte bra och fick gå till doktorn igen, bihåleinflammtion och fortfarande bubbel i lungan. Ery-Max 4 ggr om dagen i tio dagar! Ska inte tas av gravida egentligen men efter att läkaren ringt läkemedelsverket och rådgjort med dem fick jag det ändå. Jag hade en kraftig infektion i kroppen som var tvungen att läka..infektion är inte bra för bäbisen heller.
    Nu mår jag mycket bättre men min hosta kvarstår...SÅÅÅÅ trött på den, hostat i sex veckor nu.

Vänta inte med att gå till doktorn, lunginflammation är inget kul!
    Lycka till och krya på dig.

• Pisan

mår lite lite bättre idag men jag har sån J***a huvudvärk. Varje gång jag hostar så tror jag huvudet ska gå av... å mellan host attackerna åxå.

Det är kanske dags å ringa doktorn...orkar ju inte göra nåt...

Svar på tråden Varför blir jag inte frisk=(