• Proletariatet

    SALA

    Ska det vara så svårt att skaffa vänner utan att ränna på fester? Är relativt nyinflyttad i Sala (bott här iaf ett år)
    men har bara lärt känna en enda :(
    Aldrig tidigare har jag haft detta problem då jag (enligt mig) är en väldigt social och trevlig person.
    Blir aningens tyst att bara promenera ensam med hund & barn jämt.
    Så kom igen nu, bor du i sala, svara då!
    Med förhoppningar om gemensamma promenader /Nanna

  • Svar på tråden SALA
  • LillaMy1984

    Hej!

    Bor en bit utanför, rättare sagt 20 kilometer. Nyinflyttade då vi bara bott här 6 månader ungefär. Har en dotter på snart tio månader...

  • LillaMy1984

    Stor omställning att flytta från stockholm ut på landet till en liten by med kanske 200 invånare. Men man får mycke bekanta :)

  • Proletariatet

    jadu det kan jag tänka mig!
    Jasså du har iaf hunnit lära känna folk?

  • LillaMy1984

    Jo, vi var på en fest nu under valborg. Lillan var också med. Kul nog så har vi våra närmaste grannar som också har en tjej som bara är tre veckor yngre än våran. Vi bor ju i en mindre by så et är ju lättare då att lära känna folk än i en stad tycker jag...

  • Proletariatet

    oh, vad kul :)
    på valborg sprang vi runt på stan och tittade på bilar, Tyra utrustad med hörselskydd.

  • LillaMy1984

    Jo det är kul! Var inte så lätt när man bodde i stockholm att hitta nya bekanta. Dessutom har jag hela min släkt i finland så dom är ju en bit ifrån. Men åker och hälsar på mycket. Ska även åka morgon :)

  • LillaMy1984

    Bara jag som åker efetrsom maken åker till skottland md jobbet. Måste bara föa nycklarna till grannarna så dom kan se efter lilla katten vår :)


    Var har ni bott tidigare då?

  • Proletariatet

    okej, jag har bott i borlänge och rättvik innan.

  • Proletariatet

    kalas, men då du redan hittat min gästbok fortsätter vi där :)

  • Tnordin

    Hej Ny sala bo här :) 
    inne på vårt 3 år här  nu.
    Flyttade från stockholm hit .
     Vi trivs väldigt bra , men skulle vilja lära känna lite mera folk här . 
    Mvh Tanja 

Svar på tråden SALA