• miasiv

vitlökssmör?

hur gör man enklast ett gott vitlökssmör? Vitlök och smör förstår jag ju :), men ska det vara något mer?

• Svar på tråden vitlökssmör?
  • Cheera

Brukar salta det lite om jag kör på margarin. Iofs så har jag aldrig gjort på smör men smör är ju saltat (oftast) redan, men lite extra salt kanske?

• Nelly L

Använd riktigt smör, finhacka vitlök efter mod, salt, svartpeppar och färsk hackad persilja eller oregano.

• Ida 84

När vi gör så tar vi (ja, det blir mycket.. ) 500g riktigt smör, pressar 1-1½ vitlök och ett pkt frusen persilja och rör ihop. Man kan micra smöret lite så det blir mjukt, men akta så det inte smälter. Sedan gör man en rulle i bakplåtspapper och in i frysen. Sedan har man så man bara kan ta fram och skiva så mycket man behöver. *smask*

• Öyvind

Nelly L

Använd riktigt smör........BRA !

Äkta råvara är alltid bäst !!

• Nelly L

Öyvind
    Självklart, allt annat går bort...

• snissi

Jag själv brukar bara ta smör, och pressa i vitlök... Sen in ett tag i frysen. Ibland kryddar jag smöret med lite grillkrydda, och vips - kanongott kryddsmör.

• Öyvind

Prova gärna att ungsrostad vitlöksbröd
    Super billigt att göra

Helt varnligt rostebröd (färdigskivat)

Vanlig rapsolja ca 1 dl
    4 till 5 stor vitlöks klyftor
    pressas ner i oljan

bred ut ca 1 till 1.5 vanlig matsked vitlöksolja per brödskiva
    salta med grovt salt

Rostas i ugnen ganska hårt till dom blir gyllenbruna!

Gött i Gött Gött till grillat i sommar

• katinka1

Vi gör det pa 250 g riktigt smör, 3 vitlöksklyftor, ganska mycket färsk eller fryst (ett paket) persilja, salt och blandpeppar. Mixar jag alltid i matberedaren och det som blir över fryser jag in i skivor.

Svar på tråden vitlökssmör?