• dumgravid

Arbetsskor inom vården...vilka?

Förslag på skor/sandaler för att motverka onda knän och rygg?? Har fått tips på Arbesko.se Modell: 3447 men vet inte känns som om dom skulle blir varma?? Även tittat på Jobi.se Modell: 57830 eller 25300 Vad tror ni om dom? Alla förslag är välkomna...dock inte crocs eller liknande..

• Svar på tråden Arbetsskor inom vården...vilka?
  • smulan 75

Jag hade en ecco sandal (minns ej vad modellen heter)när jag jobbade inom restaurang mkt spring o det kändes som att gå på moln efter 10 timmars pass

• dumgravid

DET hade varit nått, att gå på moln efter ett 10 timmars pass...synd att du inte vet modellen..

• Oktober Längtan

Birkenstock tofflor är ergonomiskt anpassade. Jag som frisör blev tillsagd att dessa tofflor var de enda som fungerade i ett arbete där man står och går hela dagarna.. De ska tydligen vara gjorda så att bla ryggen inte tar stryk!

• dumgravid

Aldrig hört talas om birkenstock tofflor, hittar man dom i 'vanliga' skoaffärer?? Får ta en titt när jag sticker ner dit..

• Lejanna

"Foppatofflor" är lika med Crocs....

• Dripknot

TS

Jag jobbar inom vården på ett servicehus och där blir det många långa timmar om dagarna, löpandes i dess korridorer. Det som räddar min rygg och mina knän är ett par sportskor från Naturkompaniet. Märket är Garmont och de är fjädrande och har utmärkt ventilation. Köp dem!

• Majsan71

Jag använder skor från Hyssna skor. Underbart sköna och jag får aldrig trötthetskänslor i varken fötter eller ben sedan jag köpte dem. De säljer även Birkenstock och finns här: www.hyssnaskor.se/

• Pyre på väg

Är de sköna, de crocs? Jag funderar på att köpa de, men vill veta lite av de som har de.

Meja 070120
  • Peand

pyre på väg - Jag älskar mina Crocs "look a like" och skulle inte klar mig utan dem. Känns inte i fötterna att man sprungit runt en hel dag.

• skyddsängeln

På jobi har de ett par som de kallar för " rolls roys" de finns i svart och rött tre remmar över foten och en bak ihälen , dunder bra skor.
    Formar sig efter din fot och avlastar rygg och ben bra.
    Jag arbetar inom äldreomsorgen så jag står mycket, dessa skor har varit suveräna då.
    Men nu har jag dem hemma på mammaledigheten ( tvättade  & spritade förstås, säkert ngn som funderar.)
    Sattsa på dessa om du vill ha bra skor på fötterna.Glad

• Tant Groda

jag har ett par ecco och jobbar på sjukhus, men funderar på ett på "foppa"

• Stellars

Jag jobbar i vården o fick efter ett normalt 8h pass alltid ont i svanken o ner mot skinkorna...typ ischias-ont. Med mina Crocs är värken borta o jag är underbart glad för det! Hur sköna som helst.

Svar på tråden Arbetsskor inom vården...vilka?